Gå til innhold

Snålt problem med at router restarter [Løst]


r0zie

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som tittel sier. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor jeg har dette problemet, men det skjer kun når jeg prøver å koble til med den bærbare PCen og det er noe som har komt nylig. Det gjelder både når jeg kobler til med kabel og trådløs med denne pcen.

 

Routeren er en D-Link DIR 855, har ikke hatt noen andre problem som jeg har merket med den hittil.

 

Har prøvd å fjerne alle "tilkoblinger" på den bærbare, men det ser ikke ut til å hjelpe.

 

Jeg er ganske overbevist om at det er et software problem, men jeg klarer ikke å funne ut hva det skulle være... Noen som har vert borti dette før eller kan tenke seg hva som skaper troll i trompeten til den stakkars routeren?

 

Problemet ser ikke ut til å oppstå når laptopen starter i sikkerhetsmodus. Er forøvrig Win7 64bit Sp1

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fant ut av problemet. Siden ingen har svart kan jeg vel skrive hva jeg gjorde;

 

start -> skriv msconfig, gir deg programmer og tjenester som kjører når windows starter

mscfg.png

 

deaktiverte alt utenom windows tjenester, sjekket om problemet oppsto. Det gjorde det ikke.

mscfg1.PNG

 

mscfg2.PNG

 

Aktiverte alle tjenestene, og så halvparten av programmene til problemet dukket opp igjen, fjernet en halvpart igjen, osv fram til jeg fant ut at f.lux (merket i gult her) var programmet som gjorde at routeren bootet..

 

Programmet var ikke spesielt kritisk så jeg fjernet det bare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...