Gå til innhold

Yalta Silver Morning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte først på om det var ubåten i Stockholms skjærgård du hadde greid å få fanget på brikka. men så var det altså fra helt andre breddegrader.

De mørke elementene skaper linjer og spenning i bildet.

Litt dybdefølelse er det også.

Men når det er sagt så er jeg litt inne på et toppkutt for å øke nettopp dybdefølelsen. Jeg scrollet opp til jeg hadde dekket den siste smale lyse stripa som får følge av en rett ovenfor litt lenger inn. Da senker du betrakters blikk og dybdefølelsen kommer bedre fra. Baksiden av medaljen er at du da ender opp med et noe kjedeligere format, men det er til å leve med.

Fint lys og stemning i bildet og mitt forslag er jo bare rett og slett bare det - et forslag.

 

Roar

Lenke til kommentar

Takk for god kommentar! Det du ser i det fjerne er små båter som driver stille, mens de fisker med stang eller dorger for å få fersk fisk til middag...

 

Grunnen til at jeg har så mye himmel er at jeg ville ha med et hint av solen som en så vidt skimter på toppen av bildet...men turde ikke ta den med helt, siden bildet er tatt med et Panasonic TZ4 lommekamera...

 

Men takk for god betraktning!

Lenke til kommentar

Takk for god kommentar! Det du ser i det fjerne er små båter som driver stille, mens de fisker med stang eller dorger for å få fersk fisk til middag...

 

Grunnen til at jeg har så mye himmel er at jeg ville ha med et hint av solen som en så vidt skimter på toppen av bildet...men turde ikke ta den med helt, siden bildet er tatt med et Panasonic TZ4 lommekamera...

 

Men takk for god betraktning!

 

Etter å ha lest svaret ditt tenker jeg to andre versjoner enn denne. Den ene som tidligere beskrevet for slik det er nå blir blikket lett værende der oppe og mister den nedre del av bildet.

For å ha med helle himmelen slik du ønsker ville jeg kutta vekk hele den første piren og beholdt bare den med fyret for da er det himmelen som får oppmerksomheten.

En tredje mulighet er å ta begge kuttene og ha bare piren med fyret og den gule delen av himmelen.

Dermed ser du at her finnes mange bilder i ett og samme bilde som hvert og ett kan stå helt alene..

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...