Gå til innhold

Trenger tips nå.innstallasjons problemer.


ericc2233

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.Jeg har skrudd pc i hele dag. har innstallert dette i dag:

 

Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort Se link for info

 

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD1600PB

 

2stk 256mb geil ultra 3200 minne

 

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

 

hercules 9800 pro 128mb

 

Dette er problemet:når jeg skal innstallere xp så får jeg bare opp valget om ntfs filsystem og ikke fat-fat32 som jeg alltid fikk opp før. jeg vil ha fat32 men får bare valg om ntfs filsystem nå.. hva er galt?er evig takknemmelig om dere kan hjelpe meg med dette.

 

Vennlig Hilsen Eric

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært borti dette, men jeg gjetter på at XP ikke gir fat/fat32-valg dersom disken er helt ren (ny?) og ikke inneholder noe data fra før.

Du kan prøve å formattere disken først med en win98 bootdisk, eller noe sånt, og deretter installere XP.

 

Personlig ville jeg brukt NTFS, da.. men det er jo en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Noen av de nyeste hardiskene støtter bare ntfs systemet og bør partisjoneres med dette, men hvorfor i all verden vil du kjøre med fat32???

FFS! Det finges ikke harddisker som kun støtter NTFS, du kan ha hva f### du vil som filsystem, det kommer IKKE an på harddisken :grumpy:

 

Nok en j#### gang anbefaler jeg folk å ikke snakke om ting de ikke har peil på :grumpy:

 

BTW: animerte avatarer er ikke lov :p

Lenke til kommentar

Partisjonen du prøver å legge inn FAT32 på er for stor tipper jeg. Maks størrelse er 60 eller 80 GB. Husker ikke.

 

Det kan være utrolig greit å ha systempartisjonen, feks 20-30GB i fat32, og ha alle andre partisjoner som NTFS. Skulle disken bli korrupt og windows ikke vil starte kan man få tilgang til dataene med en enkel boot-disk. Det har reddet meg flere ganger, særlig under NT, som ofte ble korrupt og sjelden lot seg fikse.

Lenke til kommentar

Alt ordnet seg:) satte ned c til 20gig og vips så kunne jeg innstallere hvilket filsystem jeg ville.

 

Er foresten superfornøyd med denne pc'n jeg bygde i dag.kjører den nå.

 

fikk 6000P i 3dmark 03

fikk 17900 i 3dmark 01se

 

har ikke overklokket noe.

for de som vil vite det så ligger min p4 3ghz fsb800 på 37grader idle i et 26grader varmt rom med boxed vifte.ligger på 46grader når jeg er ferdig med 3dmark testene.

takk for hjelpen foresten.

 

vennlig hilsen Eric

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...