Gå til innhold

hvorfor skal vi egentlig ikke spise gris ?


Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg egentlig har lurt på en stund. Vet det er mange religøse mennesker som velger å skofte grisen, hvorfor det? Hva er forskjell på grisen og kua?

 

Jeg som er veldig sensitiv for kjøtt, har hatt vanskeligheter med å spise ku og okse, men gris har aldri vært noe særlig problem. Hva er galt med grisen lurer jeg på? Hva skiller grisen fra de andre dyrene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensitiv for kjøtt, nå har jeg hørt det også.

ja, jeg har etter mange år som vegetarianer og tidligere veganer begynt å spise kjøtt igjen, og tro meg, magen din reagerer! Jeg begynte å spise kylling, bare kylling i starten og det gikk fint.. så prøvde jeg litt bacon, og det gikk også fint. men den ENE gangen jeg prøvde å spise oksekjøttdeig så tilbringte jeg kvelden oppå og natten med trynet neddi do, så jo jeg kaller meg sensitiv mot kjøtt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sensitiv for kjøtt, nå har jeg hørt det også.

Alle mennesker er sensitive for kjøtt. Den eneste grunnen til at vi klarer å fordøye det skikkelig og uten infeksjon, er pga. varmebehandling. Selv da forsøker både kjøttet, eggene og melken å ta livet av oss.

 

Grunnen til at man ikke skulle spise gris i religionene var fordi noen dyr lettere medførte sykdom enn andre, selv etter grilling og steking. Da særlig gris. Gris var også "fiendens" mat.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Sensitiv for kjøtt, nå har jeg hørt det også.

Alle mennesker er sensitive for kjøtt. Den eneste grunnen til at vi klarer å fordøye det skikkelig og uten infeksjon, er pga. varmebehandling. Selv da forsøker både kjøttet, eggene og melken å ta livet av oss.

 

Grunnen til at man ikke skulle spise gris i religionene var fordi noen dyr lettere medførte sykdom enn andre, selv etter grilling og steking. Da særlig gris. Gris var også "fiendens" mat.

 

 

"har hatt vanskeligheter med å spise ku og okse, men gris har aldri vært noe særlig problem." Det er noe som ikke gir mening her, mistenker at du har rett Sectoid og ts lever på placebo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...