Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av scooter


harrylama

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe en scooter nå på høsten ettersom at jeg har hørt at det er billigere nå enn andre tider på året, får ikke kjørt den før neste år men regner med å kunne kjøre hele sesongen neste år. Jeg har sett på flere merker blant annet Peugeot, hvor speedfight 2 ser bra ut. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe noe veldig dyrt, helst under 10 lapper, skal bare bruke det som et enkelt fremkomstmiddel en sesong så vil helst ikke bruke for mye penger på den.

 

Jeg har også sett på baotian men har lest at det er ganske ræva og at de fusker etter ikke lenge og at det kan dukke opp en del problemer.

 

Jeg lurer på hva dere tenker om å kjøpe en brukt speedfight 2, og isåfall om jeg burde vurdere hvor langt den har kjørt. Jeg vet ikke noe særlig om scootere så jeg setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei ta deg en titt på SYM også. Disse scooter`ne er billige og gode. Jeg har selv en SYM Jet EuroX 50 2006 modell som jeg har brukt daglig til å fra jobb nå i 3 år. Når jeg kjøpte den hadde den gått 6600 km, Nå har den passert 14000 km uten noen nevneverdige problemer. Eneste jeg har gjort med den i mitt eie er å bytte plugg 2 ganger, batteri en gang, reedventil, (Var egentlig ikke nødvendig men gjorde det allikevel, problemet viste seg å være lite 2t olje). Bytta pære i olje lampa og ett blinklys. Skiftet bremse bånd bak. Heller ikke nødvendig men var plaget av irriterende bremse skrik. Men blir slik på disse scooter`ne uansett pga litt dårlig tetning i bremse trommelen bak. Alt i alt så har jeg brukt ca 650 kr på den i de tre årene jeg har hatt den og kjørt over 7400 km. Må vel si det er bra. SYM er forresten produsert av de samme som lager Hundai. (Korea).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...