Gå til innhold

Portrait

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jo ikke jeg om du har beskåret høyresiden til å bli slik eller om det rett og slett var eksponeringen som endte opp slik.

Men etter beskjæringen oppe så tipper jeg det er gjort under redigeringen.

Men uansett ditt eller datt så ville jeg latt kanten gå innenfor øret for å få en ren kant. Øret gjør kanten urolig hvilket igjen lett trekker oppmerksomhet bort fra selve bildet så forsøk et kutt rett innenfor øret og se hva du synes.

Jeg gjorde et forsøk og syntes det funket, men det vil antagelig kreve at du fjerner halvparten av av lufta til venstre for å konsentrere blikket mer på portrettet.

Noe av håret blir igjen oppe i høyre hjørnet så det ville kanskje være en fordel å klone litt der for å få panna helt ut til kantene.

Kanskje er jeg litt storforlangende, men dette er jo bare forslag til "take it or leave it".

Flott uttrykk på modellen din her.

Lys, skarphet, farger og detaljer er det ingenting å si på.

Roar

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg om du har beskåret høyresiden til å bli slik eller om det rett og slett var eksponeringen som endte opp slik.

Men etter beskjæringen oppe så tipper jeg det er gjort under redigeringen.

Men uansett ditt eller datt så ville jeg latt kanten gå innenfor øret for å få en ren kant. Øret gjør kanten urolig hvilket igjen lett trekker oppmerksomhet bort fra selve bildet så forsøk et kutt rett innenfor øret og se hva du synes.

Jeg gjorde et forsøk og syntes det funket, men det vil antagelig kreve at du fjerner halvparten av av lufta til venstre for å konsentrere blikket mer på portrettet.

Noe av håret blir igjen oppe i høyre hjørnet så det ville kanskje være en fordel å klone litt der for å få panna helt ut til kantene.

Kanskje er jeg litt storforlangende, men dette er jo bare forslag til "take it or leave it".

Flott uttrykk på modellen din her.

Lys, skarphet, farger og detaljer er det ingenting å si på.

Roar

Bildet ble tatt på auto rett etter at jeg fikk mitt første speilreflekskamera for 6 år siden og ikke ante hvordan det skulle brukes, og det jeg har gjort siden den gang er å justere litt kontraster og skarphet - utsnittet er det samme som da bildet ble tatt. Takk for kommentar og tips - veldig enig i at et alternativt utsnitt kunne fungert bedre. :)

..jeg er forøvrig dokumentarfotograf, så kloning på denne slags bilder er ikke innafor for meg :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...