Gå til innhold

Icy stones on a beach

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott diagonal i fint lys med god skarphet som bringer farger og detaljer.

Ikke helt kant i kant nede, men jeg ville likevel kutta litt mer der om ikke mye.

Kant i kant blir sjelden bra så hvis du her litt mer å legge til - kanskje 1cm så ville jeg gjort det - eller kanskje ikke likevel for hvis du tar nok nede så vil du få en linje rent ut på nedre langside og en rent ut på venstrekortside og det kan faktisk øke spenningen i bildet. Ta for all del så mye at linje ikke ender ut i krysset, men får litt luft ned til krysset hvis du velger den løsningen. Scroll ned og dekk til så ser du hva som skjer. Kanskje vil du gøle at du ender med litt midtstilt så det ville være en fordel å legge til litt til høyre hvis du har. Muligheten for å legge til litt for så å klone inn fra det allerede ekstisterende er også til stede. Dermed får du litt ekstra trening med kloner'n også.

Jeg synes dette bilde er verdt å jobbe litt mer med for å forsøke å kanskje få det beste ut av det selv om det jo funker slik du presenterer her også. Valget er ditt. Jeg bare kommer med forslag som du kan se på eller forkaste.

Roar

Skrevet

Takk for svar Roar, men jeg liker og holde bildene mine mest mulig orginale sånn som jeg så det når jeg fikk innspirasjonen til og ta det, og jeg photoshopper dermed ikke bildene mine mer enn at jeg legger til navnet mitt :)

Skrevet

Takk for svar Roar, men jeg liker og holde bildene mine mest mulig orginale sånn som jeg så det når jeg fikk innspirasjonen til og ta det, og jeg photoshopper dermed ikke bildene mine mer enn at jeg legger til navnet mitt :)

Ja, det er nok en gang slik at noen gjør hele jobben i felten mens andre som meg liker å skape bildet i etterarbeidet.

Men da blir vel min kommentar mer som noe å ha i bakhodet før neste eksponering når komposisjonen skal skapes.

I det digitales barndom måtte jo bildene redigeres i etterkant hvis man f.eks. ikke ville bli sittende med et uskarpt bilde uten kontrast og med dårlige farger.

Hva signaturen angår så kan den jo lages noe mer diskre' slik Edvard Munch gjorde det der man ofte måtte lete etter signaturen som var en del av bildet.

Prangende signaturer stjeler ofte oppmerksomhet fra selve bildet.

Roar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...