Gå til innhold

problem med OC av Athlon xp2100+

Anbefalte innlegg

Det som jeg sliter med nå er at pc'en ikke vil starte opp, hverken til windows, eller sånn at jeg kan komme inn i bios. Det lurer jeg egentlig veldig på, siden det eneste jeg gjorde var å stille fsb fra 133 til 150, og multiplier fra 13 til 12. Og nå vil ikke pc'en starte.

det som skjer når jeg starter opp maskina er at cd-brennern, dvd-rommen, og selve maskina jobber litt, skjermen er svart hele tida, også stopper plutselig pc'en...

Vet noen hva årsaken kan være? :shrug:

Hadde vært fint med mulighet til å fortsette å bruke pcen!

På forrhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Er ingen vits å overklokke denne prosessoren... jeg har prøvd og jeg kan heller ikke sette opp eller ned multiplier og setter jeg opp FSB mer en 5 så koker jo prosessoren...

Er en utrolig varm prosessor uansett hva du gjør med den.

Nei gjør heller som meg og spar til en 2500+

Mvh.

Erik

Nja, er ikke helt enig der. Bare fordi ikke du klarer å klokke prosessoren betyr det jo ikke at andre ikke klarer det ;). At du sliter med å stille på multiplyeren er hovedkortet ditt sin feil (med mindre du har en palomino), og at prosessoren kokes av minimal overklokking har mest sannsynligvis noe med kjølingen din å gjøre.

XP2100+ er i mange tilfeller en knallprosessor og med rette steppingen kommer man godt over 2.5GHz. Min klarer det "nesten".

Jeg fatter det ikke, den virka en liten stund da var hastigheten 100*15= 1500 mhz

så satte jeg den til 133 i bios og da låste maskinen seg. nå står bare pc å går uten noe på skjermen. Så jeg tror hastigheten er for rask for cpuen. Men hvordan kan jeg fikse det når jeg ikke kommer inn i bios, får heller ikke til å cleare cmos dritten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...