Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Privatisteksamen - mulig å ikke beholde karakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vurderer å ta privatisteksamen i noen fag for å forbedre karakteren, men vil også prøve å ta noen fag bare for å få høyere snitt. Lurer derfor på to ting:

1) Er det mulig å beholde den gamle karakteren jeg har i faget dersom det ikke går helt som planlagt?

2) Er det mulig å ikke føre opp det ekstra faget jeg tar dersom det ikke går bra? Eller kommer det på vitnemålet uansett hva jeg gjør?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det kommer på vitnemålet eller ikke bestemmer du. Det er den beste karakteren som gjelden i den spesifikke faget. Egentlig så bestemmer du selv om du vil føre på den ,uavhengig om du har fått bedre karakter eller ei.

Endret av matte geek
Skrevet

Om det kommer på vitnemålet eller ikke bestemmer du. Det er den beste karakteren som gjelden i den spesifikke faget. Egentlig så bestemmer du selv om du vil føre på den ,uavhengig om du har fått bedre karakter eller ei.

Men hvis jeg ønsker å ta opp et fag som skolen min ikke har, men får dårligere enn forventetet...kommer det på vitnemålet mitt hvis jeg ikke vil? :)

Skrevet

Når du tar et fag som privatist må du selv sørge for at faget kommer på vitnemålet, dette skjer ikke automatisk. Du kan gjøre hva du vil med fagene du har tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...