Gå til innhold

60 prosent av alle apper respekterer ikke personvernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv gått igjennom appene mine og fjernet alt av rettigheter de ikke egentlig har bruk for, samt satt de til og be om tillatelse dersom de skulle trenge enkelt funksjoner. Brutalt hvor ofte apper som f.eks Facebook hente posisjonen, kontaktlista, samt hvor annet de har tilgang til.

Skrevet

Kanskje litt utenfor tema, men irriterer meg at man ikke kan se hvilke tilganger apper har etter at man har lastet den ned i googleplay. Om man ikke får med seg tilgangene når man laster ned appen er løpet kjørt. Forsåvidt etter å ha lest denne artikkelen truer personvernet mitt 60% av appene!

Skrevet

Kanskje litt utenfor tema, men irriterer meg at man ikke kan se hvilke tilganger apper har etter at man har lastet den ned i googleplay. Om man ikke får med seg tilgangene når man laster ned appen er løpet kjørt. Forsåvidt etter å ha lest denne artikkelen truer personvernet mitt 60% av appene!

Instillinger - Programstyring - trykk på en app for programinfo og skoll nedover til tilatelser. (Samsung) Noe lignende på andre merker?

• Opprett ny...