Gå til innhold

Hvordan er prisene i dag?


Anbefalte innlegg

Nærmer meg slutten av den nye casemodden og skal ha noe å stappe i den.

Hvordan er prisene på de forskjellige delene nå for tiden ?

Har kjøpt meg ett PSU og benyttet meg av ukens tilbud på komplett for noen uker tilbake 2x256MB DDR PC3200 brikker.

 

Ettersom jeg har lest så vil prisen på DDR ram stige, den har visst nådd bunnen nå :D

 

Hvordan er det med CPU, skjermkort, og HK ?

Hadde tenkte meg en AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Barton eller XP 3000. Har lest litt om at det skal komme nye CPUer på markedet, vil de "gamle" som jeg skal ha synke i pris, i så fall når vil det skje?

 

Og hvordan er det med skjermkort og HK?

 

Har tenkt meg å ha alle delene i Desember eller muligens i Januar.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, jeg tenkte da på om priser på deler stiger eller synker. sånn som f.eks har jeg hørt at ddr rammen er på vei opp snart.

 

Jeg har tenkt å kjøpe et skjermkort til omtrent 2000 - 2500,-

 

Prossesor blir vel AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Barton eller en AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Barton hvis prisen skulle synke.

 

HK blir vel det her http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...10&GrpID=5&s=pl eller no.

 

Poenget med threaden var å få vite om priser på div. deler er på vei opp eller ned. Hvor lenge jeg burde vente osv.

Lenke til kommentar

Skjønner.

 

Har også hørt at ram-prisen skal stige, uten at jeg egentlig tror at den skal stige så veldig mye. Nå har jo du allerede kjøpt ram...

 

Ellers går jo prisene på alle andre komponenter ned stadig vekk, bare sjekk i prishistorikk i prisguiden.

 

Generell kommentar:

Jeg ville fremdeles ha gått for en 2500+ barton, og overklokket den til f.eks 3200+ (11*200). For øvrig vil det nok være andre ting som blir flaskehalsen i de fleste tilfeller, så lenge du ikke driver med ren tallknusing, da. Minnebåndbredde og -mengde for eksempel, hvis du er tilbøyelig til å bedrive litt redigering av hjemmevideo.

 

Når det gjelder skjermkort er det bare å vente å se. Det kommer stadig nye generasjoner av GPU'er, og de gamle blir billigere i det de fases ut av markedet. jeg ville ha ventet og sett om det kom noe "ukens tilbud" eller rett og slett kjøpt det man får for budsjettet. Jeg tror nok at du får desidert mest for penga i ATI-leiren.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Vis du ikke skal kjøpe før om en stund, så foreslår jeg at du poster da istede ;)

 

Å ja, det skal komme nye intel cpuer og har kommet amd, men de er ennå rådyre :(

Og det kommer sikkert flere nye, og bra hk innen den tid!

Litt vanskelig å forutse hva som er bra da nå!

 

PS : Som alle vet forandrer priser og specs fort i pcverdenen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...