Gjest Slettet-cl2qXq Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 (endret) Har Office 2013. Når jeg legger inn formel så får jeg bare #navn? feilmelding. Noen som har noen tips? Formel: =DATO(dag;måned;år) Virker ikke som om noen av formlene hvor man bruker "dato", "dag", "nå" osv. virker. Endret 20. august 2014 av Slettet-cl2qXq
Harald Staff Skrevet 20. august 2014 Skrevet 20. august 2014 dag;måned;år har ingenting der å gjøre. Rekkefølgen er dessuten motsett. Du må sette inn tallverdier. Dette blir dagen i dag: =DATO(2014;8;20) Beste hilsen Harald PS. For å alltid få dagen i dag skriver du =IDAG() Harald
Gjest Slettet-cl2qXq Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Okay, da skjønner jeg. Ville helst ha datoen i motsatt rekkefølge. Takk for svar.
Harald Staff Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Okay, da skjønner jeg. Ville helst ha datoen i motsatt rekkefølge. Takk for svar. Hvorfor nå det? Formelen ser du jo ikke, og resultatet i cella kan du formatere i allverdens datoformater. Funksjonen DATO er til for å lage datoer ut av variabler. For eksempel, om du skriver et årstall i A1 så vil denne vise deg det årets grunnlovsdag, med ukedag: =TEKST(DATO(A1;5;17);"dddd dd.mm.åååå") Beste hilsen Harald
Gjest Slettet-cl2qXq Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Det kommer nok av at jeg ikke kan/forstår excel godt nok. Takk for utdypende svar:)
CAM_83 Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Dersom du vil endre rekkefølgen, eller hvordan datoen vises, så høyreklikker du bare på cellen og velger formatercelle, velger "dato" i "tall-kolonnen", og velger ønsket format.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå