Gå til innhold

[Løst] Xonar Phoebus lyd problemer


Anbefalte innlegg

Akkurat nå så sitter jeg på en pc uten noen form for lyd, har deaktivert det innebygde lydkortet på hovedkortet, er bare det high definition audio greiene som Windows installerer automatisk som er her nå.

 

Har ett Xonar Phoebus lydkort som gir meg store problemer her :( Selv om alt er riktig installert så gir det meg minimalt med lyd :/

 

Bruker det sammen med ett T3 Gigaworks høyttaler sett med egen volumkontroll og ett gaming headsett, Q1339.

Med både høyttaler settet og lydkortet så fulgte det med egne volumkontrollere som jeg må sette på fult for og i det hele tatt få noe lyd ut av. Selv om master volumet i Windows allerede er satt på maks som det skal være. Tidligere så har det holdt og ha de på rundt 50% av 100% for ikke få en altfor høy lyd med disse egne volumkontrollene. Mens jeg nå må sette dem begge på fult for å i det hele tatt få noe lyd ut av dem.

 

Disse volumkontrollene har også før operert uten om å styre med Windows master voulmet, noe de nå gjør :/ Selv om de egentlig ikke skal det.

 

Har det koblet på ett Maximus VII Hero hovedkort med to GTX780 grafikkort i SLI. Tidligere så var det koblet på ett Z97-DELUXE med de samme grafikkortene og da funket det meget godt uten noen lyd problemer.

 

Så disse problemene dukket nå først opp etter at jeg satt det sammen på det nye hovedkoret mitt.

 

Noen her inne som kan ha en anelse om hva som faktisk kan være galt her? Da dette er veldig frustrerende da jeg sitter på en rimelig splitter ny pc :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir opp dette lydkortet, får heller finne meg en annen form for ekstern lyd eller ikke ha noe lyd i det hele tatt :( Skal bli artig og spille uten lyd haha xD

 

 

Kjenner allerede at det innebygde lydkort greiene ikke holder helt mål med det headsettet jeg har ::/

Lenke til kommentar

Det som var greia var at de styrte hverandre og ikke som to separerte enheter.

 

Men la merke til istad at jeg ikke hadde installert denne MEI driveren, kan ha vært noe med det at den ikke ville funke skikkelig uten den driveren installert :p

 

Kan se om jeg kan prøve en siste gang igjen i morgen en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...