Roar Kneppen Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Ser man det - mer bonderomantikk. Gårdsveier med gras mellom hjulsporene er jo noe man husker fra sin barndom. Kompen sitter jo fint som den jo stort sett gjør fra din hånd. Luftledningene får meg til å tenke på da jeg for mange år siden sendte inn et bilde til bladet "Fotografi" og fikk hua full av kjeft p.g.a. at det var luftledninger i bildet. I dag er det jo anerkjent at slike ikke er så lett å unngå så man bruker dem heller til å skape linjer i bildet. Det har du i form av diagonaler her. Roar
eriknor Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Her oser det nostalgi. Fine fargekombinasjoner. Komposisjonsmessig ganske komplisert, fordi det er så mange elementer som skal være med å skape dynamikk i bildet, veien, horisonten, husklyngen, treet, fargene og som Roar nevner, ledningene. Irriterende at tretoppen kuttes. Kanskje du kunne tatt noe skritt tilbake for å få det med. Er litt usikker på hvordan det hadde påvirket komposisjonen forøvrig.
luistheghost Skrevet 14. august 2014 Forfatter Skrevet 14. august 2014 Takk for grundige kommentarer! @ Roar: Etterhvert som luftspenn og ledninger legges som kabler i bakken så har jeg det "travelt" med å finne og dokumentere stolper og spenn. Finner jeg porselensisolatorer øker spenningen, bokstavelig talt. @ Eriknor: Bildet er et utsnitt, tatt tidlig en søndag formiddag. Jeg liker ikke å bevege meg inn på annen manns eiendom uten å spørre om lov, derfor ville jeg ikke gå nærmere med 50 mm`ern. Tretoppen forsvant til fordel for blomstene i veikanten. Prøvde flere ganger, men syntes bygningene kom for langt unna. Tror bildet kan ha potensial til et saftig s/h, tid til slikt i regnbygene. Jeg har planlagt flere besøk hit, men da med lov slik at jeg kan prøve andre vinkler ... Vh.
Ovidia2 Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 God sommerfølelse du viser oss her..flott dybdevirkning også med veien som leder oss inn. Hilsen Tove
luistheghost Skrevet 15. august 2014 Forfatter Skrevet 15. august 2014 Mange takk for gode innspill! Vh.
Anbefalte innlegg