Gå til innhold

Språkkurs i utlandet - noen med erfaringer?


kvistblad

Anbefalte innlegg

Hey. Vurderer et opphold i utlandet for å studere språk i noen uker. Er det noen her som kjenner til organisasjoner som tilbyr slike opphold? Jeg kjenner til EF språkkurs, som ser ut til å ha bra tilbud. Det er derimot tre ganger dyrere å leve i deres regi enn her hjemme. Er det noen som kjenner til rimeligere tilbud? Takk så mye!

Endret av kvistblad
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gikk på et tyskkurs i Berlin i fjor sommer hos GLS. Det viktigste er å lære mye på forhånd, altså å bestemme seg for språk lenge før man tenker på språkreise e.l. Nybegynnerstadiet er det enkleste stadiet å komme seg gjennom på egenhånd med ei lærebok (helst med relativt autentisk opplesing av dialogene), noen nettsider (som internett-ordbøker, grammatikk-guider, osv. Interaktive læreplatformer har begrenset utbytte.)

 

Takket være internett kan man få tilgang til svært mye fremmedspråklig media, altså media rettet mot morsmålsbrukerne av disse språkene.

 

Jeg drev på med tysk på egen hånd i ca. ett år før jeg dro, og jeg kunne forstå det meste jeg hørte og leste allerede, noe som gjorde undervisningen og oppholdet mye bedre, mest fordi undervisningen foregikk 100% på tysk. (Det gjorde forøvrig nybegynnerkursene der også, noe som mange jeg snakka med oppfatta som frustrerende.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...