Gå til innhold

Ati Radeon 9700 Pro vs 9800 SE??

sun360

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg er interssert i å selge sin 9700 pro ( connect 3d ?) til 1800 , så jeg lurte på hvordan er den i fohold til 9800 se?? ( komplett 18xx kr?? )

Råd og / eller erfaringer?

PS.

Det er godt mulig at denne topicen eller en liggnende har godt rundt , jeg har prøvd å søke men fant for mange poster! Greide ikke å finne noe passende!

Mange takk på forhånd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En kompis av meg er interssert i å selge sin 9700 pro ( connect 3d ?) til 1800 , så jeg lurte på hvordan er den i fohold til 9800 se?? ( komplett 18xx kr?? )

PS.

Det er godt mulig at denne topicen eller en liggnende har godt rundt , jeg har prøvd å søke men fant for mange poster! Greide ikke å finne noe passende!

Mange takk på forhånd!!

ikkje selg 9700 pro for å kjøbe 9800SE!

Skrevet

Nei, nei du misforstår!

Jeg har valget mellom et Radeon 9700 Pro til 1800kr ( bulk, uten manualer, emballasje osv) eller sapphire 9800SE til 1865 fra komplett!!

Men takk for svaret allikevel!

Skrevet

Ok første linken var beregnet for mac, prøv denne :http://www.piratesoftware.org/showarticle.asp?intArticleID=29&page=1

Skrevet

PS.

Mange takk på forhånd!!

Radeon 9700 Pro er endel raskere enn Radeon 9800 SE. Radeon 9800 SE = Radeon 9800 "Sucky Edition" :lol: . Den har bl.a bare fire pipelines mot Radeon 9700 Pro's åtte pipelines. Utdrag fra http://www.overclockers.com/tips00460/ :

"The Radeon 9800 SE goes for about $200 in the US these day. The "SE" stands for "Special Edition." Unfortunately, this is a "Special" Edition like the "Special Olympics" are special. Well, not quite. In the case of the video card, the physical handicap is quite deliberate: four of the eight pipelines operational on real 9800s are disabled. To complicate matters more, there are two versions of the 9800 SE, a 128-bit version and a 256-bit version. "

Konklusjonen er at du bør gå for Radeon 9700 Pro som er like raskt som et Radeon 9800 skjermkort

Skrevet

Etter det jeg har hørt, er 9800SE ("slow edition" ;) ) litt dårligere enn 9600pro. Så for å bytte ut litt, så kan du si at denne sammenlikningen er som å sammenlikne en 9500np mot en 9800np. Kjøp den 9700pro'en du. Jeg bestilte nylig en fra Databutikken... *grin*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...