petterg Skrevet 24. oktober 2003 Skrevet 24. oktober 2003 Hvordan i all verden skal man søke etter tegnet * i tekst kollonner i excel? * er et wildcard, og jeg får derfor treff i alle celler. Selv om jeg prøver med quotering og escapeing nytter det ikke! Noen eksperter? -pg
offko Skrevet 24. oktober 2003 Skrevet 24. oktober 2003 Hei! Vet ikke om du får det til via menyer etc, men det går i hvert fall an via VBA. Dytt følgende kode inn i en ny modul, så vil den finne celler som inneholder * i området rad 1-100, kolonne 1-10. (A1:J100) sub soking() dim lRow as long dom lCol as long for lRow=1 to 100 for lCol=1 to 10 if not isempty(cells(lRow,lCol)) then if instr(cells(lRow,lCol),"*")>0 then msgbox "hei" end if end if next lCol next lRow end sub Du har ikke sagt hva du ønsker å gjøre, så der kan jeg (foreløpig) ikke hjelpe deg - her popper den bare opp en meldingsboks med teksten "hei" når den finner en tekststreng inneholdende "*". Hvis du kan VBA fra før, er dette sikkert nok til å "leke" videre. Trenger du mer assistanse, kikker jeg gjerne innom forumene en gang eller to om dagen, men det er jo sikkert andre og...
offko Skrevet 25. oktober 2003 Skrevet 25. oktober 2003 ...og hadde jeg klart å unngå skrivveleif, hadde det kanskje funka også :grine: dom lCol as Long bør nok byttes ut med dim lCol as Long
petterg Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Skrevet 27. oktober 2003 Takker -pg Burde vel lære meg VBA en dag også....
offko Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Det hender en gammel rev kan lære litt. Kom over en metode. Man kan søke etter wildcards (eller jokertegn som det så fint heter på norsk) ved å sette tilde foran (~). Så søk etter * burde da kunne skrives slik: ~*
petterg Skrevet 3. november 2003 Forfatter Skrevet 3. november 2003 Utrolig. MS måtte jo finne sin egen måte for escapeing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå