Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror en venninde er interessert i noe mer..


Anbefalte innlegg

Hei kvinneguiden, tenkte kanskje noen av dere hadde noen tips på en situasjon jeg har havnet i.

 

For en god stund siden, flyttet jeg til Oslo, sammen med kjæresten min og har ikke fått så mange nye venner. Uansett, en av de få nye vennene jeg har fått, er altså en jente - som jeg har blitt gode venner med. Vi har gjordt typisk "studentting" samen, som å feste, gå på café og hengt ut i parker. Noen ganger med samboeren min med, de fleste gangene alene. Nå i sommer har vi vært mye sammen, da vi begge er her for å jobbe - og kjæresten min ikke er her (hjemme i nord). Vi har badet, festet litt og en natt sov jeg over hos henne (på gjesterommet). De siste dagene har hun blitt mer og mer klengete, kosete og prøvd å kysse meg et par ganger. Jeg kan kanskje være flørtende, men er veldig klar, både ovenfor henne og andre, at jeg er opptatt og veldig fornøyd med hvordan forholdet mitt er.

 

Vanligvis skulle det jo gått greit å bare kutte kontakten, men det er et par ting som gjør det vanskelig og litt kjedelig:

 

- Vi jobber i samme bedrift. Ikke en veldig stor arbeidsplass hvor man kan "gjemme" seg i mengden. Jeg ønsker jo å være venner med alle der.

 

- Jeg vil ikke miste en av få venner jeg har i byen.

 

Så, har dere noen tips til hvordan dette kan løses på en grei måte? Jeg ønsker ikke å såre venninden min, på noen som helst måte. Jeg vil også veldig gjerne at vi skal fortsette å være gode venner!



Anonymous poster hash: 7253c...b2e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse


Hmm , ser ut til at venninna di vil noe mer enn bare å være venner. Og det på tross av at hun vet du har en dame. (Fillekjerring).

Du får selvsagt si det direkte til henne. Og ta ting som de kommer. Det går selvfølgelig ikke utover jobben din.. ? Veldig vanskelig å se for meg at det i denne situasjonen skulle (om) gitt noen problemer, noen andre enn akkurat henne. (venninna di).

Nei du, si det som det er ;)

Lenke til kommentar

Okei.

Men over til noe annet også, hva slags venninne er hun egentlig når hun prøver seg på noe mer , med viten om at du har dame ?

Det er jo helt forkastelig.. Såpass burde hun virkelig skjønne. Og du burde jo også reagere sterkt på det selv

TS

 

Det er jo akkurat det samme jeg tenker, men så har jeg jo vært forelsket selv, og vet hvor mye det kan gjøre med en ellers vanlig hjerne. En kan jo også utvikle følelser over tid. Men det er jo på mange måter ikke poenget. Jeg og synst det er veldig kjedelig og dumt at det har blitt sånn, men jeg vil helst at det går tilbake til "vanlig". Men det er kanskje en litt for 'soft', urealistisk tanke :/

 

Anonymous poster hash: 7253c...b2e

Lenke til kommentar

 

Okei.

Men over til noe annet også, hva slags venninne er hun egentlig når hun prøver seg på noe mer , med viten om at du har dame ?

Det er jo helt forkastelig.. Såpass burde hun virkelig skjønne. Og du burde jo også reagere sterkt på det selv

TS

 

Det er jo akkurat det samme jeg tenker, men så har jeg jo vært forelsket selv, og vet hvor mye det kan gjøre med en ellers vanlig hjerne. En kan jo også utvikle følelser over tid. Men det er jo på mange måter ikke poenget. Jeg og synst det er veldig kjedelig og dumt at det har blitt sånn, men jeg vil helst at det går tilbake til "vanlig". Men det er kanskje en litt for 'soft', urealistisk tanke :/

 

Anonymous poster hash: 7253c...b2e

 

 

 

Ja, jeg vil dessverre tro det..

Jeg syntes det er dårlig gjort av henne å sette deg i en slik lei posisjon til å begynne med, men du må nok bare si klart ifra til henne, samtidig som du gjerne forteller at dere fortsatt kan være gode venner om ønskelig. Det blir litt sånn enten-eller her, enten konfronterer du henne, eller så kan ting gå veldig feil. (om det så skulle vært med vennskapet, eller forholdet).

Lenke til kommentar

 

 

Okei.

Men over til noe annet også, hva slags venninne er hun egentlig når hun prøver seg på noe mer , med viten om at du har dame ?

Det er jo helt forkastelig.. Såpass burde hun virkelig skjønne. Og du burde jo også reagere sterkt på det selv

TS

 

Det er jo akkurat det samme jeg tenker, men så har jeg jo vært forelsket selv, og vet hvor mye det kan gjøre med en ellers vanlig hjerne. En kan jo også utvikle følelser over tid. Men det er jo på mange måter ikke poenget. Jeg og synst det er veldig kjedelig og dumt at det har blitt sånn, men jeg vil helst at det går tilbake til "vanlig". Men det er kanskje en litt for 'soft', urealistisk tanke :/

 

Anonymous poster hash: 7253c...b2e

 

 

Ja, jeg vil dessverre tro det..

Jeg syntes det er dårlig gjort av henne å sette deg i en slik lei posisjon til å begynne med, men du må nok bare si klart ifra til henne, samtidig som du gjerne forteller at dere fortsatt kan være gode venner om ønskelig. Det blir litt sånn enten-eller her, enten konfronterer du henne, eller så kan ting gå veldig feil. (om det så skulle vært med vennskapet, eller forholdet).

 

Second that - og er enig med Lady_A her.

 

Muligens at samspillet mellom deg og venninna kommer til å bli litt anstrengt eller rart fremover - så bare vær forberedt på akkurat det. Man vet jo aldri hvordan en venn/venninne tar en slik "avvisning" for å kalle det noe.

 

Men hva slags venninne er hun ovenfor deg når hun da prøver seg på deg når hun vet du har en kjæreste og har det flott sammen med henne ? Fortell henne det rolig hvordan du opplever ting og slikt så skal det nok ordne seg skal du se =)

Lenke til kommentar

Dersom du, ikke ønsker noe mer med henne. Så sier du bare det :) på en pen måte. SI at du elsker kjæresten din og at du ikke er komfortabel med å være så intim med denne venninnen. Fiks ferdig. Ingen som mister noen venner eller noe sånt. Folk prøver seg, sånn er livet, er ikke siste gang du vil oppleve dette.



Anonymous poster hash: 83010...77c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...