Gå til innhold

Problemer med svart skjerm på en Targa Xtender


gveiset

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med at skjermen er nesten helt svart på Targa bærbar Du kan skimte Windows i bakgrunnen om du ser nøye etter.

 

Skjermen er svart helt i fra du starter i BIOS. Som regel etter et par restarter så fungerer skjermen fint.

 

Dette skjer nesten hver dag. Noen som har anelse hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bakgrunns belysningen i LCD'n som er død. En gangske vanlig feil på HP / Compaq maskiner. Har ingen erfaring med Targa.

Det burde gå på garantien. Uansett har du vel 5 års reklamasjons rett, forutsatt at butikken ikke kan bevise at maskina har blitt voldtatt.

Må du betale for det selv kan det bli dyrt. Er du heldig går det ann å bytte selve lyset, men often må du regne med å bytte hele LCD elementet.

 

 

Edit:

Oi.

Du sa det noen ganger virker, andre ganger ikke... da er det nok bare en dårlig kontakt på strømtilførselen til lyset. Prøv å få butikken du kjøpte den i til å rette det. Er de vanskelige å ha med å gjøre, gi beskjed så skal jeg prøve å hjelpe.

 

-pg

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med min Targa Xtender. Det er nok en kontaktfeil. Problemet er bare at den har en tendens til å komme tilbake kort tid etter reperasjonen. I tillegg pleier lokket ved hengslene å sprekke. Targa er den dårligste bærbare maskinen jeg noen gang har hatt, det var bare problemer med den. Nå har jeg kjøpt meg ny av annet merke. Hvis du har muligheten til å få hevet kjøpet ville jeg har gjort det. Hvis ikke får du bare reparere og håpe på at det holder.

Lenke til kommentar

Vært fornøyd med den jeg har hatt

 

Litt sent å heve kjøpet når den er 2 og 1/2 år gammel. :-) Leverte inn en til reperasjon i sommer, da fikk jeg en ny samme modell tilbake. Så den er i utgangspunktet ikke mer enn 4 måneder gammel.

 

Har selv kjøpt meg en ny pc, er bare kjæresten som bruker den til tekstbehandling og surfing. Duger mer enn bra nok til det.

 

Får bare satse på at reperasjonen holder. Har ikke noe å utsette på Actebis som leverandør. Ringte til de i vår, om at det var noe galt med kontakten på strømadapteret. Dagen etter kom postmannen og leverte et nytt adapter på døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...