Gå til innhold

Raskt digitalkamera under 4000?


Anbefalte innlegg

Har til nå hatt et Kodak DX4900 og er meget fornøyd med alt unntatt hastigheten. Når jeg skal ta bilde av mitt lille barn "i farta" så er situasjonen over før kameraet får tatt bilde.

Mitt nye kamera må derfor være raskt på reaksjonen når jeg trykker ned utløseren. Må heller ikke være for tregt ved oppstart.

 

Er det noen som har forslag til hva som skal bli mitt nye kamera?

 

Oppløsning: Har 4 megapix nå, og vil vel ikke gå særlig mye under det.

Prisklasse opptil rundt firetusen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cf er ganske stort da.. da burde du evt. gå på en ixus modell av noe type og de er jo ikke direkte kjent for å være spesielt raske..

 

aa batterier er det nesten bare HP og Kodak som kjører..

 

De nyere Ixus modellene (f.eks Canon Ixus 400 som har 4 megapixler og 3x optisk zoom) er ikke så verst raske. Ixus 400 bruker CF og Li-ion batteri. AA batterier kan være en fordel, men også en ulempe i og med at de varer kortere enn Li-ion batteriene som sitter i f.eks Ixus 400.

Lenke til kommentar

De nyere Ixus modellene (f.eks Canon Ixus 400 som har 4 megapixler og 3x optisk zoom) er ikke så verst raske. Ixus 400 bruker CF og Li-ion batteri. AA batterier kan være en fordel' date=' men også en ulempe i og med at de varer kortere enn Li-ion batteriene som sitter i f.eks Ixus 400.[/quote']

 

tja, men han ville ha et raskt et.. og exilim z3 er det raskeste og det billigste, og bildekvaliteten er veldig god- riktignok så går ixus kanskje for å være hakket bedre. men jeg vil alikevel påstå at at raskere kamera vil gi deg det bilde egentlig ville ha:)

 

aa er tilgjengelig- går du tomt for batteri i egypt liksom så finner du aa, kan være vanskelig å finne en ladestasjon:)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nå er jo også det nyeste Casio EXILIM EX Z4 kommet akkurat under 4000, har sett det noen plasser til 3995.-

Dette skal også være utrolig raskt, og har en del høyere oppløsning enn den forrige modellen.

 

Det leveres med oppladbart Lithium-Ion batteri som holder lenge, og bruker SD eller MMC til lagring.

 

 

MVH Nettulf

Lenke til kommentar

Kyocera (Contax fabrikert digitalkamera) kommer snart med ett par nye modeller. En ultra-tynn med 3 megapixler, og en i "vanlig" kompaktstørrelse med 5 megapixler. Importøren var innom butikken i dag og skrøt av at disse to kameraene nå er verdens raskeste. Ca. ett sekund fra man slår på kameraet, til første bildet er tatt. Og når du trykker på utløseren, tar det 0,07 sekund før bildet er tatt.

 

Disse tallene er i følge importør, men vi prøvde kameraene selv, og de VAR veldig raske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...