tøvletoten Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har en compaq pressario maskin som ikke har vert i bruk på en stund, men nå som jeg har tatt den fremm gjenn kommer det fremm en feilmelding som sier 162-system options not set. Hva kan dette være?? ps: Jeg har prøvd å skifte CMOS batteri, jeg kan ikke boote fra diskett eller komme inn i biosen. Kan noen hjelpe meg???
petterg Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Høres ut som bios instillingene dine er slettet. Gå over alle instillinger i bios, så ordner det seg nok. (Mest sansynlig er floppy A: satt til NONE) Det fine med Compaq (og IBM, HP, andre kjente merker) er at når noe er feil får du et tall som feilmelding, ikke en tekstmelding slik som fornuftige maskiner gir. -pg
tøvletoten Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 skulle gjerne ha gjort det men nå har det seg slik at jeg kan ikke komme inn i bios.
Data-n00b Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Hei. Når maskinen starter opp, så ser du en hvit "blokk-cursor" som blinker på skjermen. Når den hopper fra venstre side av skjermen til øvre høyre side av skjermen, trykker du F10. Da bør du komme inn i BIOS. Lykke til! Mvh, Thomas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå