Gå til innhold

Dere som skal søke medisin i år...


Anbefalte innlegg

Hvor mange poeng søker dere med, og hvor mange poeng regner dere med en må ha for å være "sikret" inne.

 

Hvilken by har dere søkt dere inn i, og hvorfor?

 

Jeg syns det er forferdelig å sitte og vente på svar fra samordna opptak.

 

 

 

Har selv søkt meg inn i Bergen med 68,3 poeng og håper at det holder. Men man vet jo aldri i disse tider. Kravene blir jo bare høyere og høyere.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt Oslo Høst. Har 68,76 i snitt. Men har en klage inne på en mattekarakter som skulle vært en 6er. Går den igjennom så øker snittet til 69,2

 

Jeg regner med at det burde gå greit å komme inn, men om jeg ikke kommer inn til høsten starter jeg til våren i Oslo. Tar da flyet til Mexico, kjøper en motorsykkel og kjører rundt i Sør-Amerika i 6mnd.

 

Vil starte i Oslo fordi jeg liker byen!!

Lenke til kommentar

Har 67,91. Søkt Oslo høst på første, men har klagd på en Mattekarakter som skulle Vært en 6er, får jeg den så får jeg 68,3. Skummelt å se hva dere over har! Tror dere at snittet skal øke så mye? Jeg tror Oslo høst kan gå ned, Oslo vår øker sikkert noe, men ett helt poeng? Lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Hvilken matteeksamen hadde du?

Jeg tror snittet vil holde seg stabilt. Det er litt færre søkere i år enn i fjor på medisin høst, men samtidig litt flere søkere på høyere utdanning. Du kommer nok til å være helt i grenseland for om du kommer inn eller ikke. Hvor gammel er du?

 

Har 67,91. Søkt Oslo høst på første, men har klagd på en Mattekarakter som skulle Vært en 6er, får jeg den så får jeg 68,3. Skummelt å se hva dere over har! Tror dere at snittet skal øke så mye? Jeg tror Oslo høst kan gå ned, Oslo vår øker sikkert noe, men ett helt poeng? Lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken matteeksamen hadde du?
Jeg tror snittet vil holde seg stabilt. Det er litt færre søkere i år enn i fjor på medisin høst, men samtidig litt flere søkere på høyere utdanning. Du kommer nok til å være helt i grenseland for om du kommer inn eller ikke. Hvor gammel er du?


Har 67,91. Søkt Oslo høst på første, men har klagd på en Mattekarakter som skulle Vært en 6er, får jeg den så får jeg 68,3. Skummelt å se hva dere over har! Tror dere at snittet skal øke så mye? Jeg tror Oslo høst kan gå ned, Oslo vår øker sikkert noe, men ett helt poeng? Lite sannsynlig.
[/quote

Håper snittet til høst minker litt da, så kjedelig å Være så få poeng unna. Snittet var jo 67,7 i 2012! Matten jeg tok var S1.. 2 gangen jeg tok det opp for å få 6:( var noen kronglete oppgaver, men jeg klarte de - mer eller mindre. Men ingenting er tydeligvis nok for en 6er:(

Jeg er 21 år! Fyller 22 senere i år. Tatt opp fag i 3 nå da... åhh vil inn til høsten allerede:O haha. Har også tatt med grunnfag, er såååååååååååååå gira på å begynne!:O kommer jo inn til våren, men orker ikke vente 3 mnder mer.

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Hahaha! Herlig :p planen min er vel å ikke gjøre noe som helst. Vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke kommer inn! :O Fikk anatomiboka av naboen min for 2 år siden, han var medforfatter. Satt og leste i den her om dagen, herreguud som jeg koste meg :p hahaha

 

Jeg er ikke modig nok til å bla i faglitteratur enda. Det blir en jævlig måned om dette ikke går bra. Etter en liten omstilling er det bare å kjempe videre å vente på neste år om det ikke går i år. Jeg er sterk i troen, som det heter, men veldig realistisk. Jeg frykter nesten medisinstudiet mer enn det å aldri få muligheten til å ta fatt på det. Hva er verre enn å aldri komme inn? Ja, riktig. Komme inn for å så ikke makte å fullføre. Litt tvil hører vel med.

Lenke til kommentar

 

Hahaha! Herlig :p planen min er vel å ikke gjøre noe som helst. Vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke kommer inn! :O Fikk anatomiboka av naboen min for 2 år siden, han var medforfatter. Satt og leste i den her om dagen, herreguud som jeg koste meg :p hahaha

 

Jeg er ikke modig nok til å bla i faglitteratur enda. Det blir en jævlig måned om dette ikke går bra. Etter en liten omstilling er det bare å kjempe videre å vente på neste år om det ikke går i år. Jeg er sterk i troen, som det heter, men veldig realistisk. Jeg frykter nesten medisinstudiet mer enn det å aldri få muligheten til å ta fatt på det. Hva er verre enn å aldri komme inn? Ja, riktig. Komme inn for å så ikke makte å fullføre. Litt tvil hører vel med.

 

 

Huff, skjønner deg godt! Jeg trodde først jeg var "sikra" en plass, men man er aldri sikker! Du hadde jo ganske bra med poeng da?

 

Må være ærlig, er ganske engstelig for selve studiet selv. Er jo ikke bare bare heller! Men viljestyrke og hardt arbeid overvinner alt =)

Lenke til kommentar

 

 

Hahaha! Herlig :p planen min er vel å ikke gjøre noe som helst. Vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke kommer inn! :O Fikk anatomiboka av naboen min for 2 år siden, han var medforfatter. Satt og leste i den her om dagen, herreguud som jeg koste meg :p hahaha

 

Jeg er ikke modig nok til å bla i faglitteratur enda. Det blir en jævlig måned om dette ikke går bra. Etter en liten omstilling er det bare å kjempe videre å vente på neste år om det ikke går i år. Jeg er sterk i troen, som det heter, men veldig realistisk. Jeg frykter nesten medisinstudiet mer enn det å aldri få muligheten til å ta fatt på det. Hva er verre enn å aldri komme inn? Ja, riktig. Komme inn for å så ikke makte å fullføre. Litt tvil hører vel med.

 

 

Huff, skjønner deg godt! Jeg trodde først jeg var "sikra" en plass, men man er aldri sikker! Du hadde jo ganske bra med poeng da?

 

Må være ærlig, er ganske engstelig for selve studiet selv. Er jo ikke bare bare heller! Men viljestyrke og hardt arbeid overvinner alt =)

 

 

Ja, har 68,12. Mot 66.33. Siden jeg søker basert på 23/5-regelen er jeg litt redd for at praksiskravet ikke blir godkjent eller noe. Selv om jeg sendte inn papirene allerede i 2011 og fikk de godkjent. Man vet aldri.

 

Er utrolig nysgjerrig på; alle fagene, første forelesning, første titt på pensumbøkene, mine nye flotte medstudenter jeg skal samarbeide med de neste seks årene. Eventuelt spille playstation haha. Nei, nå må jeg gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hahaha! Herlig :p planen min er vel å ikke gjøre noe som helst. Vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke kommer inn! :O Fikk anatomiboka av naboen min for 2 år siden, han var medforfatter. Satt og leste i den her om dagen, herreguud som jeg koste meg :p hahaha

 

Jeg er ikke modig nok til å bla i faglitteratur enda. Det blir en jævlig måned om dette ikke går bra. Etter en liten omstilling er det bare å kjempe videre å vente på neste år om det ikke går i år. Jeg er sterk i troen, som det heter, men veldig realistisk. Jeg frykter nesten medisinstudiet mer enn det å aldri få muligheten til å ta fatt på det. Hva er verre enn å aldri komme inn? Ja, riktig. Komme inn for å så ikke makte å fullføre. Litt tvil hører vel med.

 

 

Huff, skjønner deg godt! Jeg trodde først jeg var "sikra" en plass, men man er aldri sikker! Du hadde jo ganske bra med poeng da?

 

Må være ærlig, er ganske engstelig for selve studiet selv. Er jo ikke bare bare heller! Men viljestyrke og hardt arbeid overvinner alt =)

 

 

Ja, har 68,12. Mot 66.33. Siden jeg søker basert på 23/5-regelen er jeg litt redd for at praksiskravet ikke blir godkjent eller noe. Selv om jeg sendte inn papirene allerede i 2011 og fikk de godkjent. Man vet aldri.

 

Er utrolig nysgjerrig på; alle fagene, første forelesning, første titt på pensumbøkene, mine nye flotte medstudenter jeg skal samarbeide med de neste seks årene. Eventuelt spille playstation haha. Nei, nå må jeg gjøre noe annet.

 

 

 

åhjaaaa. Ja, det skjønner jeg! hahah sjæl. Jeg bare kaster bort tiden min ved å se på serier. Vet ikke hva jeg gjør om jeg kommer inn til våren, har ingenting å gjøre de 3 månedene.. håper virkelig snittet går litt ned i Oslo høst i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...