CAM_83 Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 Hei. Vet ikke om dette er mulig, men jeg prøver.Er det mulig å skrive inn tekst i en rute/skjema, og gjøre at dette automatisk legger seg i bunnen av en liste på et annet ark. Ønsket er at jeg skal kunne logge hendelser på et ark, men at alle disse hendelsene skal samle seg i en liste på et annet ark.
Harald Staff Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Dette første arket heter "skjema", eller "form" hvis du har engelsktalende Excel. Se http://office.microsoft.com/en-001/excel-help/add-edit-find-and-delete-rows-by-using-a-data-form-HP010236698.aspx Beste hilsen Harald
CAM_83 Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Skrevet 3. juli 2014 Dette er en liste man må hente op hver gang man skal skrive noe. Er det mulig å få denne til å stå fast på i ark?
CAM_83 Skrevet 26. august 2014 Forfatter Skrevet 26. august 2014 Har enda ikke funnet noe løsning på dette.Her er et bilde som forklarer litt enklere hva jeg ønsker å oppnå:
Harald Staff Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Da sier vi at arket med skrivefeltet heter Skrive og at arket med liste heter Liste. Få knappen til å kjøre denne makroen: Sub Overfor() Dim RL As Long RL = Sheets("Lista").Cells(50000, 1).End(xlUp).Row + 1 Sheets("Lista").Cells(RL, 1).Value = Sheets("Skrive").Cells(2, 1).Value Sheets("Lista").Cells(RL, 2).Value = Sheets("Skrive").Cells(2, 2).Value Sheets("Skrive").Cells(2, 1).Value = "" Sheets("Skrive").Cells(2, 2).Value = "" End Sub Beste hilsen Harald
CAM_83 Skrevet 7. september 2014 Forfatter Skrevet 7. september 2014 Et lite ekstra spørsmål til deg Harald: Denne makroen sjekker hele raden. Er det mulig å få den til å kun sjekke 1 evt 2 eller 3 celler, i stede for hele raden?Jeg ønsker å ha data i noen av cellene på en av arkene som skal motta data.
Harald Staff Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Et lite ekstra spørsmål til deg Harald: Denne makroen sjekker hele raden. Er det mulig å få den til å kun sjekke 1 evt 2 eller 3 celler, i stede for hele raden? Jeg ønsker å ha data i noen av cellene på en av arkene som skal motta data. Dette forsto jeg ikke. Sjekker hele raden? Harald
CAM_83 Skrevet 15. september 2014 Forfatter Skrevet 15. september 2014 (endret) Koden; RL = Sheets("Lista").Cells(50000, 1).End(xlUp).Row + 1 Finner jo den nederste raden med tekst, og hopper så ned en rad. (Den sjekker hele raden) Dersom det feks. er tekst i rad 1, 5 rader uten tekst, og så tekst igjen på rad 7, så vil den velge rad 8. Dersom jeg ønsker å ha en fast formel feks i hele kolonne F så vil ikke denne koden fungere.Forsto du hva jeg mente nå? Endret 15. september 2014 av CAM_83
Harald Staff Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Nei. Koden sjekker A-kolonnen, F er uberørt. Hvilken rad ønsker du at kodenskal finne, hva er kriteriet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå