Gå til innhold

Snus med på språkreise til USA


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg reiser om få dager til USA på språkreise i en måned. Greia er at jeg snuser, noe som ikke er tilatt på språkreisen og jeg er ikke helt sikker på reglene med USA, toll osv. Jeg hadde tenkt å legge et par ruller inni undertøyet mitt i kofferten, kommer dette til å gå fint? Eller blir det problemer hvis det skanner og finner noen rare bokser? Hva kan skje i såfall?

Jeg er under 18, og det er derfor jeg stresser litt med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at de stopper slikt i tollen, men hva som skjer på skolen bør du nok tenke på.. Var selv i NY før jul, og en av mine roommates ble tatt med å rulle weed på et rom, det er dog mer alvorlig og han holdt på å bli kastet ut av landet, men det kan nok få noen konsekvenser med tanke på at du er under 18. Slik de gjorde hos oss var at de hadde muligheten til å sjekke romene for ulovlige ting, noe de gjorde en gang.

Lenke til kommentar

Tviler på at de stopper slikt i tollen, men hva som skjer på skolen bør du nok tenke på.. Var selv i NY før jul, og en av mine roommates ble tatt med å rulle weed på et rom, det er dog mer alvorlig og han holdt på å bli kastet ut av landet, men det kan nok få noen konsekvenser med tanke på at du er under 18. Slik de gjorde hos oss var at de hadde muligheten til å sjekke romene for ulovlige ting, noe de gjorde en gang.

Er egentlig tollen jeg er mest redd for, i og med at jeg tviler sterkt på at EF går gjennom kofferten min uten grunn, og jeg planlegger å være diskre. I verste fall så får jeg spille dum å si at jeg ikke visste at det ikke var lov. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Du får tenke på hva som kan väre worst case scenario, og bestemme deg for om det er verdt det. Hva er reglene hos EF? De fleste som arrangerer språkreiser har strenge regler, og f.eks. brudd på alkoholreglene vil som regel få deg sendt hjem umiddelbart. Er det verdt det om reglene er de samme for tobakk?

 

En stokk, altså 10 pakker, er grensen for hva du lovlig kan ta med inn til USA. Ellers fins snus å kjöpe i de fleste tobakksbutikker, men aldersgrensen er 18 år. Aldersgrensen er 18 år i Norge også, så om de skulle finne snus kan de uten problemer ta det fra deg. Om du får noen bot for det er litt usikkert.

Lenke til kommentar

Var selv på EF, og de som var under 18 hadde det strengere enn oss. Å spille dum funker nok ikke. Hvordan skal du forklare at det har dukket opp snusbokser i kofferten din?

Hvor i usa skal du og hvor gammel er du? Ting er forskjellig fra stat til stat

Lenke til kommentar

Jeg vil vinkle dette stikk motsatt:

 

Benytt anledningen til å kvitte deg med en uvane som ikke har noen gode sider!

 

Da vil du også samtidig få fastslått om du faktisk HAR viljestyrke, og det kan være en nyttig kunnskap, enten svaret er det ene eller det andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...