Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Specs på denne er ok (har ikke lest noen tester):

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/hp-envy15-j035eo/195352.3003/

 

Edit: Litt liten harddisk, men du vet best hvor store og mange filer du trenger plass til. Kan jo eventuelt løses med en ekstern. Laptopen har heller ikke dvd-leser/brenner, men jeg ville heller valgt en ekstern bluray-brenner. Moro å kunne brenne videoene sine på bluray :)

Endret av Superbit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt har jeg redigert på langt dårligere pc enn dette. Det fungerer ok, men preview-vinduet får ganske dårlig oppløsning, og du skal ikke klippe mye og slenge på mange effekter før det begynner å hakke.

 

Så det er litt opp til deg hvor sømløst du vil det skal gå.

Lenke til kommentar

Specs på denne er ok (har ikke lest noen tester):

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/hp-envy15-j035eo/195352.3003/

 

Edit: Litt liten harddisk, men du vet best hvor store og mange filer du trenger plass til. Kan jo eventuelt løses med en ekstern. Laptopen har heller ikke dvd-leser/brenner, men jeg ville heller valgt en ekstern bluray-brenner. Moro å kunne brenne videoene sine på bluray :)

Du skal betale ganske mye for å få noe bedre enn en i7-4700M.

 

750GB holder godt til videoredigering, men ha gjerne en ekstern disk som backup av ferdige prosjekter.

 

Husker godt da jeg satt med en PowerMac G3 med video capture card og redigerte video8 i 640x480 i Avid med 384MB ram og 6GB HDD, tilbake i 1998.. Det gikk fint, men rendering osv tok gjerne en halv dag :)

 

Jeg bruker fortsatt OSX til videoredigering, da jeg er vant til det, men kunne sikkert brukt Win7 i stedet, men da må jeg kjøpe ny programvare. Maskinen som ble foreslått vil nok være bedre til dette bruket enn en Macbook, om du ikke går opp til 15 tommer, men da blir også prisen vesentlig høyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...