ArneJ. Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Hei, har et problem som jeg har slitt med en liten stund. Vi er en gjeng som bor i kollektiv og har fastlinje fra avidi. Til nå har vi hatt en maskin med xp pro og 2 nettverkskort i som har virket som ruter til oss andre i huset. Dette har fungert helt knirkefritt ved å bruke xp`s innebygde ruter funk. Men for en liten stund siden begynnte web sider bare å time ut sånn plutselig. Men irc og dc++ har fungert hele tia. Dette var ikke bare på de andre maskinen i nettverket, men også på ruter boxen. Er ikke sikker på hva som er galt ettersom det ikke skommer opp noen feil meldinger. Har seff prøvd å installere på nytt, plugge om i nettverkskortene, uten at det hjalp, mistenker at xp`s innebygde firewall har noe av skylden. Nå er problemet forsåvidt løst siden vi har fått opp linux box som ruter. Men det plager meg at jeg ikke vet va som ble galt? Noen som har peil?
hda Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 ICS er simpelthen ikke noe fullgodt alternativ til en "ordentlig" ÜBER stabil linux/BSD ruter. De gangene jeg har støtt borti ICS har jeg sett akkurat de samme problemene med nat/dns som du beskriver. Problemet har vært der helt siden win98se. Løsningen har alltid vært å fjerne windows tett påfulgt av en installasjon av linux/BSD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå