Behemian Skrevet 30. mai 2014 Skrevet 30. mai 2014 Hei! Jeg har en 1 år gammel McCulloch 550 serie gressklipper som plutselig har begynt å fuske, og jeg har ingen anelse hva som er årsaken. Det startet for ca 1 uke siden. Jeg hadde sist brukt gressklipperen 16 mai, og da fungerte den helt fint. Gresset var meget langt og fuktig, siden det hadde vært dårlig vær over lengre tid. Så klipperen og jeg slet for å bli ferdig, og når det var over var tanken helt tom. Så for ca 1 uke siden skulle jeg klippe plenen igjen, siden det hadde tørket godt opp og blitt "langhåret" igjen. Så jeg fylte på bensin (95 blyfri), sjekket oljen og tiltet klipperen til side, for å fjerne de store klattene med gress som satt fast under der etter den våte klippen den 16 mai. Etter dette startet jeg å klippe. Men da fusket klipperen veldig. Gikk ujevnt, men klippet gresset likevel. Så jeg gjorde enda en sjekk, men kunne ikke finne noe feil. Eneste at når jeg tok ut luftfilteret, så gikk den rent. Men kunne ikke kjøre uten filter, så da fikk den heller gå ujevnt. Det er litt olje i luftfilteret, men ser ikke hvorfor dette skulle være et problem. Så fortsatte å klippe. Men i dag når jeg skulle klippe gresset igjen, så ville den ikke gå rent i det heletatt, og det ble så ille at den nesten stoppet flere ganger. Så jeg stoppet hele greia og lot det ligge. Vil ikke ødelegge noe. Så jeg er litt rådvill her. Håper noen kan hjelpe.
avo Skrevet 31. mai 2014 Skrevet 31. mai 2014 For å ta den eneste rette sannhet først, feilen er at du ikke kjøpte en Honda... Så tilbake til det du spør om. Om alt roterer som det skal uten mye motstand, er det sannsynligvis for mye/eller for lite bensin eller luft - et eller annet sted er det et spjeld som skulle ha rørt seg som sitter fast. Titt rundt forgasseren, dra litt i alle armer det sitter fjærer på, og sjekk at de går lett. Sjekk at spjeldet som styres av håndtaket du må trykke inn for å holde faenskapet i gang går hele veien. (Noen ganger løsner vaieren litt, så du ikke får åpnet mer enn halvveis)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå