Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norskeksamen i dag - ingen kildeliste men ingen kilde?


Anbefalte innlegg

Hei! Kom nettopp hjem fra eksamen i norsk hovedmål, og innså like etter jeg hadde levert oppgaven at jeg manglet en kildeliste. Tingen er at jeg ikke egentlig ikke brukte noen kilder, annet enn at jeg bladde litt i norskboka vår etter noen ord og uttrykk. Oppgaven jeg valgte krevde at jeg skulle sammenligne tre gitte tekster vha. begreper fra retorikken.

 

Ved innledningen av besvarelsen, derimot, oppgav jeg de tre tekstene m/ forfatter. Ellers har jeg ikke brukt noen sitater eller annet som har blitt hentet utenfra. Hva er konsekvensene av dette? Sitter med en utrolig ekkel følelse i magen akkurat nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det en artikkel du skrev?

Vet ellers at hvis du henviste til kilder i teksten, så bør og må dette oppgis i en kildeliste. Det er ikke et krav om å levere kildeliste, men det kan påpekes av sensor hvis du har henvist til det i teksten. Det ser ikke ut som at du har gjort det, så du bør ikke bekymre deg for det.

Endret av StilleVann
Lenke til kommentar

Jeg leverte heller ikke kildeliste, men jeg skrev en kreativ tekst der jeg brukte sitater fra en av oppgavene vi skulle. jeg regner med at sensoren forstår det, men trekker det ned?

Har hørt at det kun er artikkel(og essay?) hvor du trenger kilder. Med mindre du henviste til kilder i teksten, skal det ikke trekke ned.

 

Dette med kildeliste er sensorer ofte nazi på. En venn av meg fikk stryk da han ikke ga kildeliste, på tross av at han ikke hadde kilder utenom oppgaveteksten.

Å få stryk grunnet manglende kildeliste er vel litt drøyt, da er sensorene på bærtur. Men er enig i at de pleier å være strenge på det. Allikevel burde det ikke trekke mer enn 1 karakter.

Lenke til kommentar

Hei! En liten stund siden jeg sist sjekket tråden, men jeg har fått svar fra norsklæreren min. Han er norsksensor i år, og mente at dette ikke var vektlagt i sensorveiledningen. Det sensorene skal legge vekt på, er henvisning til kilder ved bruk av direkte sitater. Så lenge man oppgir vedleggene i besvarelsen, så skal det ikke få noen konsekvenser for vurderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...