Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Inngrodd tånegl?


madman88

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter med utsiden av stortåa.
Vondt på utsiden hvor det også har hevnet opp en del
Er dette tegn til inngrodd ?
Prøvde å klippe litt neglen på innsiden og da kom det masse væske.

Er veldig ubehagelig når man skal gå med sko osv
Er det noe jeg kan gjøre?
Hvor lenge pleier slike hevelser å vare?


Ut fra tåa/neglen så skulle man nesten ikke tro det var noe galt med den, virker helt fin synes nå jeg.

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har hatt inngrodd tånegl siden litt før jul og da danner det seg en hevelse utenpå huden. Var hos doktoren og fikk lokalbedøvelse. Den virket ikke, så jeg fikk til sammen rundt 15 stikk. Jeg hadde en slags kjøttklump som hadde dannet seg over neglen som han skjærte vekk og det gjorde forferdelig vondt siden bedøvelsen ikke virket. Nå har jeg fått "tilbakefall" som det kalles og skal snart til legen igjen. Legen min sa at om jeg skulle få det så måtte jeg på en kirurgklinikk for å operere vekk halve negleroten for å være sikker på at det ikke kommer tilbake. Hvis det ikke har gitt seg etter en uke eller to ville jeg ha kontaktet legen

Lenke til kommentar

Sitter selv med foten i grønnsåpebad etter "tilbakefall" fra en kjapp operasjon hos fastlegen. Avbestilte timen min hos kirurgen for en uke siden, å fikk vondt i tåen igjen noen dager etter.

Hvis du får samme sprøyte på sykehuset som jeg gjorde hos fastlegen gjør det ikke så vondt som Linje sier, bare ubehagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...