Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT-2 eksamen


Anbefalte innlegg

Snakket med læreren min, og han mente at denne oppgaven vil bli lik den som var på våren 2011(?) om trær. Noe som vil si at brukeren her eventuelt må kunne sammenligne antall meldte lovbrudd som er begått hvert år innen hver kolonne(F.eks. promillekjøring). Har lagt en oppgave nå hvor hver kolonne er fordelt inn i to combo boxer hver(en for år fra:, og en for år til:), og jeg enkelt og greit har en knapp til hver ankelt "kategori". De deler et felles output-Felt som gir beskjed i prosentvis økning/redusering mellom de to årene du velger, innen "kategorien" du har valgt å sjekke. Skal nå begynne med å prøve å få frem noen søylediagrammer eller noe. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med læreren min, og han mente at denne oppgaven vil bli lik den som var på våren 2011(?) om trær. Noe som vil si at brukeren her eventuelt må kunne sammenligne antall meldte lovbrudd som er begått hvert år innen hver kolonne(F.eks. promillekjøring). Har lagt en oppgave nå hvor hver kolonne er fordelt inn i to combo boxer hver(en for år fra:, og en for år til:), og jeg enkelt og greit har en knapp til hver ankelt "kategori". De deler et felles output-Felt som gir beskjed i prosentvis økning/redusering mellom de to årene du velger, innen "kategorien" du har valgt å sjekke. Skal nå begynne med å prøve å få frem noen søylediagrammer eller noe. :)

kan du legge det ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Kan du legge oppgaven som vedlegg, klassen min har ikke lært noe om diagrammer eller noe slikt. Ville vært til storhjelp hvis du gjorde det :o]

 

 

Her er filen. Du må ha Highcharts-filen og Jquery-filen for at denne skal være noe brukbar. du finner disse på nettsidene deres ganske enkelt, der finner du også guider til hvordan å bruke. (Vi bruker JavaScript, skjønner det slik at det ikke er vanlig?)

 

Eksamenschart.html

Lenke til kommentar

 

 

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Kan du legge oppgaven som vedlegg, klassen min har ikke lært noe om diagrammer eller noe slikt. Ville vært til storhjelp hvis du gjorde det :o]

 

 

Her er filen. Du må ha Highcharts-filen og Jquery-filen for at denne skal være noe brukbar. du finner disse på nettsidene deres ganske enkelt, der finner du også guider til hvordan å bruke. (Vi bruker JavaScript, skjønner det slik at det ikke er vanlig?)

 

attachicon.gifEksamenschart.html

 

Hei takk for at du legger ut, men hvor fant man Highcharts-filen og Jquery filen, vet du skrev på nettet siden deres. Men hvilken nettside er det ?

Lenke til kommentar

 

 

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Kan du legge oppgaven som vedlegg, klassen min har ikke lært noe om diagrammer eller noe slikt. Ville vært til storhjelp hvis du gjorde det :o]

 

 

Her er filen. Du må ha Highcharts-filen og Jquery-filen for at denne skal være noe brukbar. du finner disse på nettsidene deres ganske enkelt, der finner du også guider til hvordan å bruke. (Vi bruker JavaScript, skjønner det slik at det ikke er vanlig?)

 

attachicon.gifEksamenschart.html

 

Ja, vi bruker flash actionscript 3, så dette skjønner jeg ingenting av, men jeg er fortsatt takknemlig for at du la ut fila :)

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg alt beredt for morgendagen med xml, diagrammer og grafer. Animasjonsdelen er mitt sterkeste felt, så det går nok bra uansett. :wee:

 

Kodingen på siste oppgave pleier å være nøtt, men så lenge man kan det grunnleggende og svarer mest mulig på oppgaven får man nok god uttelling for det også.

 

Good luck alle sammen, tro meg IT-eksamen er spennende! :w00t:

Endret av Adelante
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg alt beredt for morgendagen med xml, diagrammer og grafer. Animasjonsdelen er mitt sterkeste felt, så det går nok bra uansett. :wee:

 

Kodingen på siste oppgave pleier å være nøtt, men så lenge man kan det grunnleggende og svarer mest mulig på oppgaven får man nok god uttelling for det også.

 

Good luck alle sammen, tro meg IT-eksamen er spennende! :w00t:

Hva har du forberedt av xml? Det har ikke blitt undervist så mye om det..

Endret av Tigergutten95
Lenke til kommentar

 

Sånn, da har jeg alt beredt for morgendagen med xml, diagrammer og grafer. Animasjonsdelen er mitt sterkeste felt, så det går nok bra uansett. :wee:

 

Kodingen på siste oppgave pleier å være nøtt, men så lenge man kan det grunnleggende og svarer mest mulig på oppgaven får man nok god uttelling for det også.

 

Good luck alle sammen, tro meg IT-eksamen er spennende! :w00t:

Hva har du forberedt av xml? Det har ikke blitt undervist så mye om det..

 

 

Godagen!

 

Dersom oppgaven ber om at det skal kunne oppdateres, er egentlig XML-koding det eneste jeg tenker som er praktisk og smart å bruke. Da kan programmereren bare oppdatere verdiene i et tekstdokument - så blir det automatisk oppdatert i .fla. filen :)

 

Jeg har bare laget flere flash-filer med xml-koding, blant annet den med antall lovbrudd. Regner med at vi skal kunne oppdatere og evt. sette inn helt vilkårlige verdier. Grafer og alt går av seg selv, utrolig praktisk :)

Endret av Adelante
Lenke til kommentar

 

 

Sånn, da har jeg alt beredt for morgendagen med xml, diagrammer og grafer. Animasjonsdelen er mitt sterkeste felt, så det går nok bra uansett. :wee:

 

Kodingen på siste oppgave pleier å være nøtt, men så lenge man kan det grunnleggende og svarer mest mulig på oppgaven får man nok god uttelling for det også.

 

Good luck alle sammen, tro meg IT-eksamen er spennende! :w00t:

Hva har du forberedt av xml? Det har ikke blitt undervist så mye om det..

 

 

Godagen!

 

Dersom oppgaven ber om at det skal kunne oppdateres, er egentlig XML-koding det eneste jeg tenker som er praktisk og smart å bruke. Da kan programmereren bare oppdatere verdiene i et tekstdokument - så blir det automatisk oppdatert i .fla. filen :)

 

Jeg har bare laget flere flash-filer med xml-koding, blant annet den med antall lovbrudd. Regner med at vi skal kunne oppdatere og evt. sette inn helt vilkårlige verdier. Grafer og alt går av seg selv, utrolig praktisk :)

 

Takk for svar!

Kan jeg få spørre om du kunne sendt deler (om ikke hele) xml fila med lovbrudd? Selv har jeg laget en til "promillekjøring", men som jeg sa så har vi så vidt vært innom xml:

 

<promille>
<årstall>2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012</årstall>
<lovbrudd>9631, 8593, 8363, 8128, 8514, 8534, 8560, 8146, 8241, 8019, 8759</lovbrudd>
</promille>
Lenke til kommentar

 

 

 

Sånn, da har jeg alt beredt for morgendagen med xml, diagrammer og grafer. Animasjonsdelen er mitt sterkeste felt, så det går nok bra uansett. :wee:

 

Kodingen på siste oppgave pleier å være nøtt, men så lenge man kan det grunnleggende og svarer mest mulig på oppgaven får man nok god uttelling for det også.

 

Good luck alle sammen, tro meg IT-eksamen er spennende! :w00t:

Hva har du forberedt av xml? Det har ikke blitt undervist så mye om det..

 

 

Godagen!

 

Dersom oppgaven ber om at det skal kunne oppdateres, er egentlig XML-koding det eneste jeg tenker som er praktisk og smart å bruke. Da kan programmereren bare oppdatere verdiene i et tekstdokument - så blir det automatisk oppdatert i .fla. filen :)

 

Jeg har bare laget flere flash-filer med xml-koding, blant annet den med antall lovbrudd. Regner med at vi skal kunne oppdatere og evt. sette inn helt vilkårlige verdier. Grafer og alt går av seg selv, utrolig praktisk :)

 

Takk for svar!

Kan jeg få spørre om du kunne sendt deler (om ikke hele) xml fila med lovbrudd? Selv har jeg laget en til "promillekjøring", men som jeg sa så har vi så vidt vært innom xml:

 

<promille>
<årstall>2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012</årstall>
<lovbrudd>9631, 8593, 8363, 8128, 8514, 8534, 8560, 8146, 8241, 8019, 8759</lovbrudd>
</promille>

 

Jo, bare hyggelig. Glad å hjelpe :)

Selv liker jeg å sette det opp slik, da det funker hos meg:

<anmeldtelovbrudd>

<type sortId="Promillekjøring">

<aar id="2002">9631</aar>
osv.. nedover, avsluttet med </type> for hver enkelt :wee:
Da har du starten, så er det bare å skrive nedover for alle verdiene. Dette tok jeg nå fra hodet, da jeg ikke har tilgang på PCen i dette øyeblikk!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarte å gjøre omvendt av det som skulle gjøres i oppgave 3b (vise året som har minst lovbrudd) og positiv/negativ økning delen på oppgave 2. Vil det trekke meg ned veldig? Satsa på en 6, men etter at jeg fant ut av at jeg hadde gjort omvendt ble jeg knust.

Sånn skjer det når man har hodepinne under eksamen :(

 

http://gyazo.com/ad50da112a2f493c4566951f19dec66b

 

Har ellers veldig avansert kode med nested array, strukturert, klasser og mye annet som læreren ikke har undervist oss i (viser da høy kompetanse?).

Mange i klassen vet ikke engang hvordan array skal brukes eller hva det er :p

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...