Gå til innhold

Bachelor på HiO - Master på BI/NHH


vebjm

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal begynne å studere til høsten og tenker å bli siviløkonom. Planen min er å ta de tre første årene (bachelor i økonomi og administrasjon) på Høgskolen i Oslo, og så fullføre en master på enten BI eller NHH. Dette tenker jeg ettersom det vil være økonomisk fordelaktig å ta bachelor på HiO med tanke på skolepengene på BI (i tillegg til at jeg ikke har bra nok snitt til å begynne på NHH nå til våren). I tillegg vil jeg jo på denne måten sikre meg en master/siviløkonom grad på BI eller NHH, som virker som er de mest anerkjente skolene innenfor disse studiene.

Er det noen som har noen tanker rundt denne løsningen, eller noen som har gjort det samme? Noen argumenter for eller i mot å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en god plan det. Hadde heller valgt kombinasjonen HiO og NHH, enn BI og NHH. Å velge BI på bachelor over HiO får du nok veldig lite igjen for om du ender opp med master fra NHH. Dette med tanke på skolepengene du legger igjen i løpet av tre år på BI.

Skaff deg solide karakterer ved HiO og ta masteren på NHH. Enkelte synes overgangen kan være tøff, andre ikke. Har møtt på begge typene eksterne studenter. Gjør du det bra på masteren er det ingen som kommer til å stusse over HiO.

Lenke til kommentar

Høres ut som en god plan det. Hadde heller valgt kombinasjonen HiO og NHH, enn BI og NHH. Å velge BI på bachelor over HiO får du nok veldig lite igjen for om du ender opp med master fra NHH. Dette med tanke på skolepengene du legger igjen i løpet av tre år på BI.

Skaff deg solide karakterer ved HiO og ta masteren på NHH. Enkelte synes overgangen kan være tøff, andre ikke. Har møtt på begge typene eksterne studenter. Gjør du det bra på masteren er det ingen som kommer til å stusse over HiO.

Det er akkurat det jeg også har tenkt, godt å høre du er enig! Takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Planen min er å ta de tre første årene (bachelor i økonomi og administrasjon) på Høgskolen i Oslo

Da er det bare å ønske deg velkommen. Vi sees til høsten.

 

 

Er det noen som har noen tanker rundt denne løsningen, eller noen som har gjort det samme?

Nesten. Da jeg gikk på HiO (altså før det ble HiOA), så var økadm bare to-årig, men jeg hoppet da over og fullførte en bachelor på NMH (som nå heter BI).

Endret av Horge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...