Gå til innhold

BK: Natur/Miljøvideo Del.2


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Dro med meg erfaringer og kritikk fra bl.a Vidor her inne og kom med en ny video for mars måned. Nesten èn måned siden jeg slapp den og tilbakemeldingene fra lokalmiljøet er udelt positive.
Noen på kritikk-fora syns den blir for lang for nettbruk, noe jeg er enig i.

 

Derfor har jeg i etterkant av denne videoen bestemt meg for at neste film blir ca.3-4 minutter lang, avhengig av hvor mye brukbart materiale jeg kommer over.

 

MEN, uansett; jeg tar gjerne imot kritikk på denne fra deg :)


Brukt Pentax K-5, diverse optikk, fra DA10-17mm fisheye til Takumar 500mm teleoptikk.

Velbon-stativet mitt er av det ustødige slaget, satser derfor på å oppgradere innen neste vinter.Men samtidig gir litt rystelse forsterket uværsfølelse... I følge noen.

 

Endel av disse klippene i filmen ble solgt til Nrk og Tv2 Storm.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HhJRZGClZ80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i det du er enig i. :) Den blir litt for lang. Noen av snuttene kunne vært kortet ned til et par sekunder. Det oppfattes som lenge hvis det ikke skjer noe spesielt i scenen.

 

Noen steder hopper du til et nesten identisk klipp, som også er med på å forlenge. Om jeg skulle hatt to klipp fra samme sted, tror jeg jeg ville vinklet og/eller zoomet de mer forskjellig. Først et "oversiktsklipp", så zoome inn på det viktige elementet. Sånn som du har gjort på deler av fugleklippene.

 

Ristingen ser jeg og du har tatt tak i. Sikkert delte meninger der, men jeg hadde klart meg uten. :)

 

Ellers syntes jeg du hadde fått frem en veldig fin stemning - kanskje spesielt det første minuttet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du er enig i. :) Den blir litt for lang. Noen av snuttene kunne vært kortet ned til et par sekunder. Det oppfattes som lenge hvis det ikke skjer noe spesielt i scenen.

 

Noen steder hopper du til et nesten identisk klipp, som også er med på å forlenge. Om jeg skulle hatt to klipp fra samme sted, tror jeg jeg ville vinklet og/eller zoomet de mer forskjellig. Først et "oversiktsklipp", så zoome inn på det viktige elementet. Sånn som du har gjort på deler av fugleklippene.

 

Ristingen ser jeg og du har tatt tak i. Sikkert delte meninger der, men jeg hadde klart meg uten. :)

 

Ellers syntes jeg du hadde fått frem en veldig fin stemning - kanskje spesielt det første minuttet.

 

 

Tusen takk for fint og konstruktivt skrevet svar :)

Ja jeg har noe å jobbe med hva gjelder klipping og tilpassing. Følte det satt litt "av og til" i denne videoen, med en av bølgene bl.a.

Trooooor det blir bedre etterhvert som jeg får trening i å tenke i filmbaner. Foreløpig ennå ganske fast i stillbildeteknikkland :wee:

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...