Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp! trenger hjelp til munnlig eksamen :) temaet er bondegård i matte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg skal ha munnlig eksamen i matte og teamet er bondegård, noen som kan komme opp med oppgaver og eventuelle svar? setter stor pris på all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 7 sorte kuer og 5 brune ute å spiser utenfor fjøset, så slipper du 3 tilfeldige kuer inn i fjøset, hvor stor er sannsynligheten for at det er 1 sort og 2 brune kuer som kommer inn

idk beste jeg kom på :p

Skrevet (endret)

Hei! jeg skal ha munnlig eksamen i matte og teamet er bondegård, noen som kan komme opp med oppgaver og eventuelle svar? setter stor pris på all

Endret av HVASKJERA
Skrevet (endret)

Det der var et veldig godt forslag, nå ble jeg litt flau over mitt eget =/

Edit: fjernet quote da det mistenkes å ha kommet fra et touretteanfall

Endret av Teemonster
Skrevet (endret)

Hva med denne. en sau trenger 1kg gress å spise per måned (sjekk ut om sauer faktisk spiser gress jeg aner ikke). Du har et område på 100kvm^2. det vokser 1000 gressstrå per kvm og hvert gress er formet som et rektangel med sider 1cm og 1 mm, og vokser 0.1cm/dag (i høyden). Hvor mange sauer kan du ha dersom man kun ser på matbehovet

(obs fant på random tall, tilpass tallene slik at svaret blir fornuftig) =)

Endret av Teemonster
Gjest Bruker-182691
Skrevet

Du må jo såklart ta med den klassiske oppgaven med endring av størrelsen på innhegningen for å få størst mulig beitematerial, i tillegg hvis du er stø kan du utvide den med innsnevringer e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...