Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

trenger hjelp med naturfagsprøve!


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha naturfag imorgen (som IKKE er mitt sterkeste fag), og jeg lurer på om noen il hjelpe meg litt. et av spørsmålene er: Fortell litt om stivelse. Jeg har da svart dette:

Stivelse er et karbohydrat og en viktig del av kostholdet. Det finnes rikelig med stivelse i blant annet korn og poter, men også i en del andre planter. Stivelse er en "bankonto" med druesukker som blir frigjort når planten trenger energi for å vokse. Om våren bruker poteten energien til å sende en groe opp over jorda. Når den nye potetplanten kan starte fotosyntese, er energilageret i "morpoteten" tømt.

 

er dette et greit svar? noen som har noe å tilføye? jeg skal skrive for hånd, så vil ikke ha så lange svar at jeg ikke rekker å skrive alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det var et greit svar uansett på hvilket utdanningsnivå eleven befinner seg.

 

Selv går jeg i VG1 studiespesialisering, og da føler jeg at jeg måtte skrive litt mer detaljer om hvilke monosakkarider stivelse består av og hvilken form den har. Om den forgreiner eller ikke. Det var derfor jeg spurte hvilken klasse gikk h*n på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...