Gå til innhold

Sony Ericsson T610 og e-post


NiPNi

Anbefalte innlegg

Har etter mye roting klart å lage en konto for epost på min T610, men sitter igjen med et problem jeg ikke ser noen god løsning på: oppsettet i telefonen har en grense på hvor langt innloggingsnavn (feltet "postkasse" i epostoppsettet) man kan ha til serveren!

 

Mitt innloggingsnavn er 7 tegn for langt, så jeg får ikke lov til å skrive inn hele! Helt fantastisk teit feil, men er det noen som har noen forslag til løsning? Loginet mitt er håpløst langt, men det er jobben min som har bestemt formatet der, så det er lite å gjøre med akkurat denne biten (det ser slik ut: [email protected]).

 

Forslag til løsning? Eller er det noen som vet om nyere firmwareversjoner ikke har denne begrensningen? Er så utrolig tiltak å flashe telefonen, så gidder ikke før jeg vet om det er noe poeng i å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer, det er begrensing til 30 tegn under feltet 'postkasse' selv med den nyeste softwaren (R3C002)

 

Men du skal ikke skrive inn hele adressen under 'postkasse'. Her skriver du bare brukernavnet ditt (altså alt som står før @ ) som i ditt tilfelle er 18 tegn (vist jeg har telt rett..)

 

Hele epost adressen din skriver du inn under 'e-postadresse'. Her er det begrensing på 40 tegn, så der er det plass til adressen din :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for svar, men jeg må faktisk bruke hele adressen som login i mitt tilfelle. Hvorfor de har valgt å gjøre sånn aner jeg ikke, men sånn er det i alle fall (har prøvd både med alias, som bare er 3 tegn, og kun brukernavn, men det hjelper ikke).

 

Skal godsnakke litt med folk i dag og prøve å få ordnet et annet brukernavn. Fikk jo telefon av jobben blant annet for å kunne bruke den til mail, så da får de fikse det for meg :-)

 

Når det er sagt, må jeg påpeke at dette er en av de teiteste begrensningene jeg noensinne har sett i en telefon. Hvordan i all verden kan Sony Ericsson finne på å definere hvor langt et login får lov til å være så lenge det ikke ligger noen grense i standardene for mail? 100 tegn hadde vært greit, men 30?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...