Gå til innhold

Sommerjobb innen it?


Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk ikke noe sommerjobb i år på de vanlige stedene, og orker ikke gå hele sommeren å drive dank.


Så, har vurdert litt andre steder, og jeg har veldig lyst til å søke jobb hos et IT firma rett ved her jeg bor. Er bare 16 år, men har en god del erfaring innen programering og serverdrifting, men regner med at det ikke har mye å si pga alder. Jobber mere for erfaring, vurderer å utdanne meg i retning IT, så hadde vært kjekt og sett hva man faktisk gjorde i en IT jobb.

Men, hva burde jeg eventuelt nevne i en søknad, og burde jeg heller ringe de først og snakke med de?

Lønn er ikke viktig, kan gjerne jobbe ulønnet, burde jeg nevne det, og er det lov?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bedrift har ikkje lov og ansette deg ulønnet, men du kan være utplasert i en bedrift ulønnet. Om du skal søke burde du nevne relatert kompetanse du nevner serverdrift og erfaring, altids fint å ha med ekstra fint om du kan dokumenter dette på ett eller annet vis.
Men dette kommer jo litt annpå hva IT bedriften i nerheten av deg driver med, hørt med kommunen du bur i ? alle kommuner har en IT avdeling ville hørt med dem siden det svært ofte er mange på ferie i sommer tiden og det kan vere litt lite folk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...