Gå til innhold

Spill som lanseres om 2 uker på AppStore


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har laget et spill som jeg skal lansere til Apple, Android osv.. om ca 2 uker.

 

Dette er et utrolig godt spill, som jeg vet jeg vil tjene penger på, men markedsføringa derimot, er jeg usikker på.

 

Hvordan skal jeg gå frem? Jeg vet at dette spillet kommer på hvertfall top 100, bare at jeg er nødt til og få markedsført det.

 

Noen som har erfaring innenfor dette?
Hvordan skal jeg gå frem?

Skal jeg bare legge ut spillet og vente på penga, og ikke gjøre noe som helst?

 

Hører fra dere!

 

post-344605-0-49908200-1396784101.jpg

post-344605-0-04415700-1396784115_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler ikke å lansere "i det stille". Det som skjer da er at spillet ditt listes under "nytt" i spillkategorien, men siden det kommer nye spill ganske ofte vil det antagelig forsvinne fra de synlige plassene ganske fort. Du kan derfor risikere at ingen får det med seg.

 

Ville laget en funksjon for å dele på FB, twitter osv i appen slik at de som liker spillet kan tipse venner og kjente om det. Og selvsagt må du jo fortelle alle du kjenner om spillet på lanseringsdagen ved å dele på FB osv. Prøv å starte en liten hype rundt det.

 

At de som liker spillet anbefaler det for venner og omtale i media er nok det mest effektive.

 

Mine erfaringer:

Har testet litt med reklame i andre apper, men dette hadde begrenset effekt for min del. Reklamerte f.eks. for en gratis app, som hadde 200.000 visninger om dagen og hundrevis av klikk, men bare ca 10 nedlastinger i løpet av noen dager, mao dyrt og lite effektivt (Kan jo hende det var feil type personer som så reklamen da).

 

Ved lansering av appen "Ukenummer for alltid" delte jeg den på FB, som resulterte i masse positive tilbakemeldinger der samt at mange lastet den ned og etterpå anbefalte den videre. Resultatet ble at den gikk inn på top 10 i produktivitet dagen etter lansering, og har stort sett vært der siden (den ble lansert for ca en måned siden). Det øker sjansen for at appen oppdages vesentlig om den ligger inne på topplistene, men det kommer jo an på om appen er bra eller ikke om den lastes ned.

I andre land hvor jeg ikke har markedsført den har den hatt begrenset suksess foreløpig. Har ikke helt planlagt utenlandsstrategien ennå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...