Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Solbrent rett over rumpa etter hver eneste gang i solarium?!


Solapen

Anbefalte innlegg

Heei!

 

Jeg bruker å sole meg endel på solarium i 20 minutter også er jeg forsiktig med å alltid ha 48 timer imellom.

 

Jeg blir alikevel rød og får hevelse(!) rett over rumpen etter nesten hver gang. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg skjønner ikke om det er solbrenthet eller om det er noe annet. Det at jeg får hevelse gjør at jeg tror at det er noe annet.

 

Jeg vet ikke om jeg burde bruke solkrem akkurat på det området eller hva.

 

Noen som vet hva det kan være eller om hva jeg kan gjøre for å forhindre det?

 

Edit: kanskje den burde vært postet i helse. Ups.

Endret av Solapen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heei!

 

Jeg bruker å sole meg endel på solarium i 20 minutter også er jeg forsiktig med å alltid ha 48 timer imellom.

 

Jeg blir alikevel rød og får hevelse(!) rett over rumpen etter nesten hver gang. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg skjønner ikke om det er solbrenthet eller om det er noe annet. Det at jeg får hevelse gjør at jeg tror at det er noe annet.

 

Jeg vet ikke om jeg burde bruke solkrem akkurat på det området eller hva.

 

Noen som vet hva det kan være eller om hva jeg kan gjøre for å forhindre det?

 

Edit: kanskje den burde vært postet i helse. Ups.

Velkommen i klubben.

 

Selvom du tar faen meg sol ofte! Hudkreft neste, just sayin'

 

Uansett jeg tar 20 min 1 gang i uka, det kommer av at du som regel ligger på ryggen og at halebeinet tar mye av vekten + UV strålene. Om du tar like ofte som du sier er det ikke rart du blir solbrent der, jeg får bare sånn hvit hjerteformet flekk. Men du kan prøve og løfte opp beina, vanskelig og forklare. Men ligg på ryggen, få kneet opp mot taket slik at du merker at du løfter på en måte ryggen, strekker den ut.

 

Slik som nederste bilde viser, bare ikke press brystet mot taket men heller ha ryggen langs plastikken man ligger på. holdning1.jpg

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor du liker solarium. Følelsen er deilig og det gir deg overskudd, men er dessverre farlig. Du kan få samme effekt ved å få nok d-vitamin. Du kan bestille 2000ui fra Europa. Det er lovlig å importere. Det er ikke lov i importere sterkere enn 400ui utenfor EØS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...