Gå til innhold

mySunset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som har fotografert en stund vet at lavt stigende og synkende sol er utfordrende. Det blir lett klisjè, og sammenliknes ofte med "elg i solnedgang", "gråtende barn", "senorita" etc.

Det er derfor et fotografisk poeng å komme unna motiver som alle har sett, litt for mange ganger.

Jeg vet ikke av mange som tør å bevege seg mye i nettopp dette motivområdet, men du mestrer det på fremragende vis, Erik.

Vi (jeg tror det er fler enn meg) sèr det er du lenge før vi kan konstatere det, på motivvalg, timing og fortellermåte.

Veldig flott bilde , med klar signatur.

Skrevet

Folk som har fotografert en stund vet at lavt stigende og synkende sol er utfordrende. Det blir lett klisjè, og sammenliknes ofte med "elg i solnedgang", "gråtende barn", "senorita" etc.

Det er derfor et fotografisk poeng å komme unna motiver som alle har sett, litt for mange ganger.

Jeg vet ikke av mange som tør å bevege seg mye i nettopp dette motivområdet, men du mestrer det på fremragende vis, Erik.

Vi (jeg tror det er fler enn meg) sèr det er du lenge før vi kan konstatere det, på motivvalg, timing og fortellermåte.

Veldig flott bilde , med klar signatur.

Tusen takk for rosende omtale.

For meg er det ingen poeng å styre unna klisjéene. Tvert i mot, mestrer jeg dem, føler jeg at jeg er et steg videre. Kliséen "Elg i solnegang" er jo faktisk et maleri. Har aldri sett det gjengitt som fotografi.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...