Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera og emule


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bruker Opera 7.20 og Win Xp. Det jeg lurer på er når jeg er på f.eks. Sharereactor e.l og klikker på en link for å laste ned med emule, få rjeg opp at Opera ikke forstår linken. Med IE går dette helt greit, noen som har vært borti dette før og har noen gode råd?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

gå på File->preferences og så file types.

 

opprett en ny en og skriv inn et eller annet som ligner på en annen filtype under MIME feltet, og skriv filendingen på filen uten punktum under file extension.

 

Pass på at valget "determine action by extension if MIME is unreadable" er merket, for da er det ikke viktig at MIME feltet du skrev inn er riktig, da ser den kun på filendingen.

 

Velg open with other application når du oppretter en ny filtype for opera og let deg frem til programmet som skal åpne filen.

 

Vet ikke helt om det er dette du er ute etter, men det er iallefall slik du kan gjøre hvis du skal bruke opera med BitTorrent.

Lenke til kommentar

Det blir ikke helt det samme, Xibit.

 

Gå til File -> Preferences -> Programs and paths.

Under Protocols trykker du "Add..." og skriver deretter inn "ed2k" i det øverste tekstfeltet. Da skal Opera automatisk finne ut at det er eMule som skal håndtere disse lenkene, og du kan sette at den til "Open with default application". Om ikke noe kommer fram i det grå feltet må du velge riktig program selv.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Hei

 

gå på File->preferences og så file types.

 

opprett en ny en og skriv inn et eller annet som ligner på en annen filtype under MIME feltet, og skriv filendingen på filen uten punktum under file extension.

 

Pass på at valget "determine action by extension if MIME is unreadable" er merket, for da er det ikke viktig at MIME feltet du skrev inn er riktig, da ser den kun på filendingen.

 

Velg open with other application når du oppretter en ny filtype for opera og let deg frem til programmet som skal åpne filen.

 

Vet ikke helt om det er dette du er ute etter, men det er iallefall slik du kan gjøre hvis du skal bruke opera med BitTorrent.

 

Når jeg gjør dette, og prøver å kjøre noe fra Supernova, for jeg beskjed om "to many args"

 

Dette skjer ikke med IE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...