Gå til innhold

Egnet kabinett til selvbygget Steam Machine


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å bygge meg en Steam Machine og det første jeg da ser etter er et egnet kabinett.

 

Krav:
Liten størrelse, helst rimelig stille, god kjøling enten med luftgjennomstrømning eller mulighet for vannkjøling med lukket system, helst plass til full lengde skjermkort eller i hvert fall ikke helt mini skjermkort.

 

Jeg tenker å bruke et GTX 670 midlertidig (ja, det blir kanksje varmt) frem til det kommer fetere maxwellkort enn 750Ti fra nVidia.

 

Det jeg har funnet er at Azzatek har lansert Azza Z i USA (men foreløpig ikke direkte til sluttbruker). Jeg har også tittet litt på SilverStone SST-GD04B. Er det noen som kjenner til dette eller vet om andre alternativer? Kabinetter med rimelige avvik fra kravene mine er også av interesse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

670 er vell på linja med 760? Og 750ti er mykje dårlegare enn 760.

Jada, det er derfor jeg vil bruke 670 foreløpig, men det kommer til å bli litt varmt. Jeg kommer nok til å kjøpe et Maxwell-kort etterhvert for å kjøre den kjøligere, men siden 750Ti er det beste i salg foreløpig så er ikke det noe aktuelt.

 

Det viktige her er å finne et kabinett som ser ok ut i stuen, har plass til skikkelige skjermkort, dugende kjøling og aller helst demper litt støy.

Lenke til kommentar

Et lite støysvakt kabinett med GTX 670... det blir nok en vanskelig kombinasjon. Jeg ville sett på Fractal Design Node 304, det er ikke støydempet, men har gode luftflyt-egenskaper som fort er viktigere for at støyen skal holdes på et behagelig nivå i et lite kabinett. I tillegg har det plass til en ordentlig ATX-strømforsyning og lange grafikkort.

 

Selv har jeg et In-Win BK644 med GTX 750 Ti, og det er ikke veldig stillegående når jeg spiller. Det har imidlertid bare plass til SFX-strømforsyninger og bruker kun CPU-vifta til å dra inn frisk luft i kabinettet.

Lenke til kommentar

Det FD-kabinettet er et godt tips. Er det mulig å klemme inn en radiator på en av de vifteplassene, min tro?

 

Jeg kan kanskje presisere at det er ikke meningen at det skal være støysvakt med gtx670. Det skjermkortet er en midlertidig løsning frem til det kommer tilsvarende kraftige Maxwellkort. Jeg ser for meg at at det skal være enten et skjermkort med en stille vifte eller en vannblokk. Dette skal jo være en stuepc, så en liten stille gående vannkjøler og litt støydemping hadde vært toppen.

Endret av Azathoth
Lenke til kommentar

Det er plass til 12 cm radiator i dette kabinettet. Men det anbefales like gjerne å bruke en god tårnkjøler - kabinettet tar opp til 165 mm høye. Min erfaring (har begge deler), er at det ikke er stor forskjell på kjøling og støy på en god tårnkjøler kontra en 12 cm radiator. Største argumentet for bruk av radiator er at det blir litt mindre trangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...