Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spalting eller omskjæring


Oppe91

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat vært på sykehuset for å ta en spalteoperasjon pga. trang forhud. Frem til nå virker det litt rart og annerledes, og jeg tror jeg kommer til å bruke litt tid på å tilvende meg situasjonen. Ser ut som pikken har gått igjennom 3. verdenskrig.

 

Da jeg var på urologisk undersøkelse fikk jeg alternativet å gå først igjennom en spalteoperasjon hvor de lager et snitt fra tuppen av forhuden og syr separat sammen på begge sider. Hvis jeg ikke var fornøyd så kunne jeg fjerne alt sammen via en omskjæring.

 

Det har gått opp for meg noen visse faktorer av fordeler og andres synspunkt. Hvis jeg går for spalting (som jeg allerede har gjort) vil jeg få de seksuelle fordelene, men pikken vil se litt "annerledes" ut. Noe som kan bli litt små kleint hvis jeg ender opp med en one-night stand f.eks. Eller en omskjæring som blir mer helsemessig fordel, hvor det ser litt mer naturlig ut og jeg kan bortforklare meg med at jeg er omskjært. Men da har jeg på følelsen av at jeg mister litt av nytelsen for min egen del.

 

Jeg har gått inn på tanken om å ta en omskjæring pga. jeg kanskje ikke har baller nok til å snakke meg ut av en sånn situasjon hvor pikken ser litt unormal ut. Nå har jeg ikke hatt sex etter en sånn operasjon, så jeg vet ikke om jenter vil takle det negativt eller positivt.

 

Men det er min kropp, og jeg har heller ikke lyst til å ta hensyn til alle andre heller. Kanskje jeg bare skal gi litt mer faen, og ikke bry meg hva andre sier og mener, og heller fokusere på meg selv. Er et vanskelig veivalg... :( Jeg bygger bare på flere og flere komplekser :(

 

Har allerede gitt beskjed til fastlegen min om ønske om omskjæring, men er fult mulig å revurdere det.

 

Er det noen som har gått igjennom samme operasjon, og hvilke valg de har tatt, og anbefalinger?

 

Mvh ung mann 22 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jente og har null kjennskap til disse inngrepene, men jeg reagerer på noe av det du skriver. Husk at du mest sannsynlig ikke kommer til å ha ons i så veldig mange år til. Tenk om du treffer på jenta du blir fullstendig forelsket i om ett år, og ønsker å leve resten av livet med henne. Og så har du omskjært deg kun for å slippe forklaringer til ons?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er jente og har null kjennskap til disse inngrepene, men jeg reagerer på noe av det du skriver. Husk at du mest sannsynlig ikke kommer til å ha ons i så veldig mange år til. Tenk om du treffer på jenta du blir fullstendig forelsket i om ett år, og ønsker å leve resten av livet med henne. Og så har du omskjært deg kun for å slippe forklaringer til ons?

Du har rett i det du sier. Har tenkt på det sammen selv. Ble litt feilformulert, siden det er ikke det som er årsaken for omskjæring. Men ingrepet virker litt rart. I hvertfall nå til å begynne med. Så langt så aner jeg ikke hvordan noen av resultatene kommer til å ende. Men jeg er redd for å bli sett på som anderledes, og jeg har ikke verdens beste selvtillitt.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener med at "omskjæring vil se mer naturlig ut" ? Om du omskjærer deg får du jo kronisk "vrengt pikk"!? Og om det er "One night stands" du tenker på så er det jo ingen som bryr seg om hvordan snadden din ser ut om dere har kommet såpass langt! Ser du for deg lange kritiske samtaler ved en "one night stand"?

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener med at "omskjæring vil se mer naturlig ut" ? Om du omskjærer deg får du jo kronisk "vrengt pikk"!? Og om det er "One night stands" du tenker på så er det jo ingen som bryr seg om hvordan snadden din ser ut om dere har kommet såpass langt! Ser du for deg lange kritiske samtaler ved en "one night stand"?

Hehe! Ja, er litt engstlig for de lange kritiske samtalene. Som sagt så aner jeg ikke hvordan resultatene kommer til å bli. Jeg vil jo selvsagt gi det en sjanse til det har grodd igjen før jeg tar en ny beslutning. Men ble litt skuffet, siden jeg ikke fikk resultatet jeg håpet på. Søkte på nett hvordan operasjonen var. Men da fikk jeg helt andre svar enn det viste seg. Og urologen var heller ikke så flink til å gi meg en forklaring. Det positivet er at jeg kan endre på det. Hadde jeg gått for omskjæring med en gang, så er det ingen vei tilbake

Endret av Oppe91
Lenke til kommentar

Vel, har ingen erfaring selv når det gjelder de kirurgiske inngrepene du beskriver men jeg ville hvertfall ventet en god stund før jeg bestemte meg. Og igjen, om du har kommet veien til sengekos så mener jeg at ingen bryr seg om detaljer :)

Er greit med sånne diskusjons forumer så jeg slipper å ta dumme avgjørelser uten å tenke meg om ;)

Endret av Oppe91
Lenke til kommentar

 

Jeg er jente og har null kjennskap til disse inngrepene, men jeg reagerer på noe av det du skriver. Husk at du mest sannsynlig ikke kommer til å ha ons i så veldig mange år til. Tenk om du treffer på jenta du blir fullstendig forelsket i om ett år, og ønsker å leve resten av livet med henne. Og så har du omskjært deg kun for å slippe forklaringer til ons?

Du har rett i det du sier. Har tenkt på det sammen selv. Ble litt feilformulert, siden det er ikke det som er årsaken for omskjæring. Men ingrepet virker litt rart. I hvertfall nå til å begynne med. Så langt så aner jeg ikke hvordan noen av resultatene kommer til å ende. Men jeg er redd for å bli sett på som anderledes, og jeg har ikke verdens beste selvtillitt.

 

Altså, ingen bryr seg om sånt. Ikke som jeg vet ihvertfall! Jeg har aldri sittet og "studert" pikken til noen jeg ikke har vært i forhold med, og om man "studerer" noen da har man kommet så langt i forholdet at man ler av alt og er glad i hverandre for den man er.

 

 

 

Litt usikker på hva du mener med at "omskjæring vil se mer naturlig ut" ? Om du omskjærer deg får du jo kronisk "vrengt pikk"!? Og om det er "One night stands" du tenker på så er det jo ingen som bryr seg om hvordan snadden din ser ut om dere har kommet såpass langt! Ser du for deg lange kritiske samtaler ved en "one night stand"?

Hehe! Ja, er litt engstlig for de lange kritiske samtalene. Som sagt så aner jeg ikke hvordan resultatene kommer til å bli. Jeg vil jo selvsagt gi det en sjanse til det har grodd igjen før jeg tar en ny beslutning. Men ble litt skuffet, siden jeg ikke fikk resultatet jeg håpet på. Søkte på nett hvordan operasjonen var. Men da fikk jeg helt andre svar enn det viste seg. Og urologen var heller ikke så flink til å gi meg en forklaring. Det positivet er at jeg kan endre på det. Hadde jeg gått for omskjæring med en gang, så er det ingen vei tilbake

 

 

Pleier du å se med fullt lys på jentas underliv når du har en ons? :) Man utforsker ikke kroppen til noen man ikke er glad i, har man ons er det for en kjapp tilfredstillelse der og da. Ikke nysgjerrighet og utforsking og å se på hverandre, det er noe man gjør i forhold. Tenk deg godt om på dette, og prøv ihvertfall med sex før du gjør noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...