Gå til innhold

Opptak til TMBN


Shadyh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbered deg mentalt ;) Er mange som trekker seg fordi de ikke har tenkt nøye nok gjennom det og derfor ikke har motivasjonen til å fullføre, uavhengig av fysisk form.

 

Kan ikke si så mye mer enn at det er styrkeprøver de første dagene for å grovselektere så vær trygg på at du er innenfor minimumskravene, pakningsløp og svømmetest, samt en masse briefer og caser.

 

Grunnperioden vil vel som i fjor starte rett etter opptaksuka og vil være som en slags avansert rekrutt med fokus på kompetanseøkning så alle mestrer et minimum av soldatferdigheter uavhengig av tidligere tjenestebakgrunn eller sivile år. Avsluttes med en mestringsøvelse. Detaljer rundt opptaket vil naturlig nok være noe annerledes enn da jeg hadde det så det vil jeg ikke si så mye om, det får bli en overraskelse

Lenke til kommentar

To uker opptak, første uka er diverse fysiske tester, mye adm og venting, og diverse andre tester.

 

Andre uka er en motivasjonsøvelse, hvor du får testet om dette er det du virkelig vil. Erfaringen min tilsier at det er like mange (for ikke å si flere) som gir seg frivillig, som blir hivd ut i løpet av opptaksukene.

 

Hvis du kommer deg gjennom opptaksukene, venter 3-4 uker med grunnkurs, som fokuserer på enkeltmannsutdanning, og ender opp med mestringsøvelse. Selv om du fullfører alt dette, får du ikke nødvendigvis jobb.

 

 

Så som KingArms sier, mental forberedelse er like viktig som fysisk

Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det kjører Hæren felles grenaderopptak på Sessvollmoen istedenfor Rena i år.

 

Side med mye info: Link

 

Står ikke noe om hvor et eventuelt grunnkurs foregår, men antar dette også foregår på Sessvollmoen siden det starter dagen etter opptaket er ferdig:

 

Datoer:

Opptak - 20-27.mai

Grunnkurs - 28.mai-30.juni

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...