Gå til innhold

Luftfartskole krasjer med førstegangstjeneste


Magnarok

Anbefalte innlegg

Skal i førstegangstjenesten i luftforsvaret januar 2015. Skal søke luftfartskolen også. Jeg lurer derfor på hvordan det fungerer.

Ut ifra hva jeg har forstått starter testene i slutten av januar og fortsetter igjen i mai/juni. Skal jeg da inn i førstegangstjenesten mellom februar og juni?

 

Og om jeg ryker ut av luftfartskolen fullfører jeg resten av førstegangstjenesten med en gang, eller må jeg vente til neste inntak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring og ta opp problemstillingen med vernepliktsverket. Jeg tror det vil være vanskelig å kombinere rekruttskole og opptakstester til Luftfartsskolen, så du kan søke om utsettelse av førstegangstjenesten. Eventuelt søke luftforsvarets flygeskole, så slår du to fluer i en smell, og får betalt utdannelse på kjøpet :)

Lenke til kommentar

Ring og ta opp problemstillingen med vernepliktsverket. Jeg tror det vil være vanskelig å kombinere rekruttskole og opptakstester til Luftfartsskolen, så du kan søke om utsettelse av førstegangstjenesten. Eventuelt søke luftforsvarets flygeskole, så slår du to fluer i en smell, og får betalt utdannelse på kjøpet :)

Ja, dårlig spesifisert av meg, men jeg mente forsvarets flygeskole!

Lenke til kommentar

Det beste er nok å ringe VPV og spørre. Men det er ingenting i veien for å begynne førstegangstjenesten. Du får fri til å dra på opptak uansett. Du får fri den helga du skal på fase 1 (en eller anna gang i Februar om jeg ikke husker feil). Hvis du kommer videre til fase 2 på Rygge i Mai eller Juni, så får du også fri de to ukene dette gjelder.

 

Kommer du inn på opptaket så drar du videre til befalsskolen på Kjevik, kommer du ikke inn drar du tilbake der du var og fullfører førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Det beste er nok å ringe VPV og spørre. Men det er ingenting i veien for å begynne førstegangstjenesten. Du får fri til å dra på opptak uansett. Du får fri den helga du skal på fase 1 (en eller anna gang i Februar om jeg ikke husker feil). Hvis du kommer videre til fase 2 på Rygge i Mai eller Juni, så får du også fri de to ukene dette gjelder.

 

Kommer du inn på opptaket så drar du videre til befalsskolen på Kjevik, kommer du ikke inn drar du tilbake der du var og fullfører førstegangstjenesten.

*Pirk* Du kan også begynne i Bardufoss og deretter ta befalsskolen etter flygeropptak *pirk*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Det beste er nok å ringe VPV og spørre. Men det er ingenting i veien for å begynne førstegangstjenesten. Du får fri til å dra på opptak uansett. Du får fri den helga du skal på fase 1 (en eller anna gang i Februar om jeg ikke husker feil). Hvis du kommer videre til fase 2 på Rygge i Mai eller Juni, så får du også fri de to ukene dette gjelder.

Kommer du inn på opptaket så drar du videre til befalsskolen på Kjevik, kommer du ikke inn drar du tilbake der du var og fullfører førstegangstjenesten.

 

*Pirk* Du kan også begynne i Bardufoss og deretter ta befalsskolen etter flygeropptak *pirk*

Ikke hvis du ikke har fullført førstegangstjenesten før du kommer inn på flyskolen. Slik var hvertfall reglene når jeg gikk gjennom flygerskolen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...