joas Skrevet 22. februar 2014 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Hei Har et problem som holder på å gjøre meg gal! Av og til når jeg spiller BF4 så går skjermene i svart, lyden kverkes og blir bare skurring, og PC'n låser seg. Dette skjer i disse tilfellene: - Avslutter runde. - Joiner et nytt map. (oftest) - Alt+tab inn/ut. - Avslutter spillet Har søkt i evt.log, men der finner jeg ingenting spesielt. Har også prøvd å rulle tilbake NVIDIA-drivern til 332.21, det hjalp ikke... EDIT : Gjelder ikke bare BF4. Nå skjer det også i andre spill. Det jeg har prøvd siden sist er: - Formatere - Kjøre memtest (ingen feil funnet) - Teste med normal/standard ytelse i BIOS - Endre strømstyring i Windows til Max Performance. - Bruke ulike NVIDIA-drivere. Fortsatt finner jeg ingen spor i eventviewern. Jeg har funnet "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." en gang, men da kom skjermbildet tilbake av seg selv. Hva i allverden kan problemet være? Endret 30. mars 2014 av joas
joas Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Skrevet 22. februar 2014 (endret) har du overclocket pc'n ? Hei, og takk for svar Nei. Ikke annet enn å aktivere "TurboV EVO" Gjennom Asus AI Suite II. CPU ligger på jevnt 56-57grader under spilling. Skjermkortet ligger på ca 72grader. Det er først nå i det siste jeg har hatt problemet. Det eneste "inngrepet" jeg har gjort på systemet den siste tiden er å kjøre vanlige driveroppdateringer, samt endre "swap-fila" til windows fra 16GB til 7GB. Tviler på at denne har noe å si(?). PC'en krasjer aldri under selve spillinga. Endret 22. februar 2014 av joas
War Skrevet 22. februar 2014 Skrevet 22. februar 2014 Det er en bug de fikser nå, står om det i bf4tråden.
joas Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Skrevet 23. februar 2014 Det er en bug de fikser nå, står om det i bf4tråden. Åh, ok Har du link til den tråden? Fant noen her på diskusjon.no, men tror ikke jeg fant den riktige
War Skrevet 23. februar 2014 Skrevet 23. februar 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495754 http://www.gamespot.com/articles/battlefield-4-pc-bug-causing-game-to-freeze-enter-sound-loop/1100-6417893/
joas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Skrevet 30. mars 2014 EDIT : Gjelder ikke bare BF4. Nå skjer det også i andre spill. Det jeg har prøvd siden sist er: - Formatere - Kjøre memtest (ingen feil funnet) - Teste med normal/standard ytelse i BIOS - Endre strømstyring i Windows til Max Performance. - Bruke ulike NVIDIA-drivere. Fortsatt finner jeg ingen spor i eventviewern. Jeg har funnet "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." en gang, men da kom skjermbildet tilbake av seg selv. Hva i allverden kan problemet være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå