Gå til innhold

Hakking/Delay ved bruk av TV som monitor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når jeg bruker TV-en som monitor, så hakker bildet alltid når jeg streamer fra f.eks. netflix. Har prøvd på 2 forskjellige TV-er og det samme skjer... Jeg prøvde å kjøre netflix via ps3, noe som fungerte bedre. Jeg kobler PC-TV og PC-PS3 med HDMI(samme kabel, så ikke noe gale med den).

Jeg har 90+Mbit/s opp og nedlastning, så ikke noe gale med internettforbindelsen.

Noen som vet hva denne delayen/hakkingen kommer fra? Det er veldig irriterende når man først legger merke til det!

Hvis jeg har postet i feilt underforum; beklager!

Hilsen Joakim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppløsningen var satt til maks.

Jeg har hørt(av en jeg trodde hadde greie på slikt) at kvaliteten på bilde hadde mer med TVen å gjøre enn med mitt skjermkort, er dette helt feil?

Jeg har for øvrig:

GeForce 570

CPU: i5-2500K @ 3.3Ghz

RAM: 8 GB

win7

Takk for svar!

Skrevet

Hvis det er bare TVen dette skjer på, så holder jeg en knapp på feil-innstilt oppfriskningsrate på TV. Dvs at oppfriskningshastigheten på filmen skjermkortet ikke er den samme som TVen er innstilt på.

• Liker 1
Skrevet

Opplevde noe av det samme, men via sumo og det var innstillingene på tv'en som var årsaken her. Måtte justere innstillinger.

Lønner det seg å sette refreshrate som standard via drivere? Ser du kan velge det på Intel skjermkort.. Litt mer rot på AMD.

Hvordan blir det da i xbmc? Er det os som styrer dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...