Gå til innhold

120hz BenQ XL2420T viser bare 100hz


quadzor

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat anskaffet en BenQ XL2420T. Når jeg skal stille den inn til 120hz, så oppdateres bildet, men den er bare stilt på 100hz. Det er 100hz som er valgt igjen når jeg går inn på screen resolution -> advanced settings -> monitor. Jeg kan velge 120, men den skifter bare til 100.

 

Mitt skjermkort: Sapphire Radeon HD5850.

Og ja, jeg bruker en Dual-link dvi kabel.

 

Noen som har opplevd lignende eller kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat anskaffet en BenQ XL2420T. Når jeg skal stille den inn til 120hz, så oppdateres bildet, men den er bare stilt på 100hz. Det er 100hz som er valgt igjen når jeg går inn på screen resolution -> advanced settings -> monitor. Jeg kan velge 120, men den skifter bare til 100.

 

Mitt skjermkort: Sapphire Radeon HD5850.

Og ja, jeg bruker en Dual-link dvi kabel.

 

Noen som har opplevd lignende eller kan hjelpe meg?

Er nok på høy tid å bytte skjermkort :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat anskaffet en BenQ XL2420T. Når jeg skal stille den inn til 120hz, så oppdateres bildet, men den er bare stilt på 100hz. Det er 100hz som er valgt igjen når jeg går inn på screen resolution -> advanced settings -> monitor. Jeg kan velge 120, men den skifter bare til 100.

 

Mitt skjermkort: Sapphire Radeon HD5850.

Og ja, jeg bruker en Dual-link dvi kabel.

 

Noen som har opplevd lignende eller kan hjelpe meg?

 

Hvilket skjermkort du har spiller ikke noen rolle så lenger du har klart å få koblet skjermen til pc'n, som du jo har klart. Det som nok er problemet er at driveren du har for skjermkortet ikke er oppført med mer enn 100hz som max støttet oppløsning. Om du kan få 120fps i spillet / programmet du har tenkt å bruke er en helt annen ting. Mitt gamle 4850 kort kjørte jeg 200hz på en 15 år gammel crt skjerm uten problem, 100hz i 1600x1200. Det jeg måtte kjøre var å endre .inf fila for skjermkortet. Det var og finnes fortsatt en del slike programmer som kan være noenlunde tungvint. I dag har vi programmer som har gjort det enda enklere som CRU.

Jeg gjorde og et kjapt google søk for deg og fant en svenske med samme problem med samme skjermkort som deg. Løsningen der var å legge inn en eldre versjon av skjermkort driveren, hvor hz'n ikke var fastlåst. 5850 er jo rimelig gammelt så en driver i 9 serien burde vel fungere.

Uansett, det skal fungere, det er bare snakk om å finne en kombinasjon som fungerer.

 

http://forums.hexus.net/graphics-cards/179412-cat-9-12-crt-refresh-rate-issues.html

 

CRU:

http://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU

 

edit: min går opp til 130hz.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...