Gå til innhold

Ramoppgradering av Ecs green 551


air

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte for en mnd`s tid tilbake en ecs g551 fra multicom.no.

Og er så langt kjempefornøyd, men...kunne tenkt meg å få inn litt mer ram i maskina.

Noen som vet hvilken type ram som står inni denne maskina, og om det er 1*512 brikke, eller 2*256? og link til en billig selger av ram som vil passe inn i min maskin...

Og er det bare å skru opp ett av de 3-4 "lokka under maskina" og sette inn på vanlig måte som i en stasjonær pc?

 

mvh Erling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Green er typisk basert på komponentbasert utvikling. Da er det klart at den kan ta mer RAM. Vil påstå at du kan ha 1GB RAM.

 

Da er det som regel 256 x 2 og 512 x 2. Men jeg ser ikke bort i fra at du kan kombinere 256 + 512.

 

Multicom selger RAM som passer. Ellers kan det være en ide å spørre forhandlere vedrørende kompatibilitet. Det ser ut som Green er optimalisert mot de fleste minne-produsenter.

Lenke til kommentar

Ja send mail til multicom hvis du vil betale masse mer enn du må...

 

Kjøp hos Pcmax, som jeg har gjort. En 512MB PC 2700 brikke koster der 850kr, og det er billig!

 

Jepp det er det lille lokket under du bytter ram, det er lettere å sette i enn på en stasjonær PC!

 

Den andre brikken sitter under tastaturet, så den er litt verre å få tak i hvis du ikke vil ta det av. Det er vanligvis der brikken sitter når du kjøper pcen fra forhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...