Gå til innhold

Container div er for treg, hvordan holde følge?


Anbefalte innlegg

Hei!

Den litt kryptiske overskriften skal forklares nå:

 

Jeg bruker følgende script for å show/hide div-er:

<script type="text/javascript" src="/jquery/jquery-1.6.4.min.js"></script>

<script>

$(document).ready(function(){

$('a').click(function () {

var divname= this.name;

$("#"+divname).show("normal").siblings().hide("normal");

});
});

</script> 

Og bruker linkene:

<a href="#" name="content_1" >Forside</a>

<a href="#" name="content_2" >Midtside</a>

<a href="#" name="content_3" >Bakside</a>

Alt dette fungerer utmerket. Rundt dette har jeg en egen "div" eller "container" som bestemmer bredden, margin etc. og med egen bakgrunn.

 

Når jeg bruker

.show("normal")

Utvider "container"-en seg i høyden uten problemer, men problemet med termen "normal" er at det kommer en "fade/flyt fra venstre" animasjon som jeg ikke ønsker. Den slipper jeg om jeg lar klammene stå tomme ".show()". Problemet da er at "container"en ikke greier å holde følge, og ender opp med å stå i en standard posisjon som om det ikke hadde vært noe i den i det hele tatt.

 

Jeg har forsøkt å ha "conteiner"en utenfor "show/hide containerene, inni dem, conteineren selv var show/hide, men ingenting av dette fungerer. Er det noen som har noe tips? Eller kan jeg f. eks bytte animasjon til noe annet?

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv heller:

.slideToggle()

...i stedet for show() og se om det gir effekten du vil ha.

 

Får jo en bedre effekt, men det fører mer seg litt flere feil. Når jeg trykker på linken som skal åpne ny div legger den seg under den gamle, den gamle div-en blir altså ikke fjernet. I tillegg så lukker den alle div-er ved å trykke på linken igjen.

 

Det kan hende jeg har satt det inn feil?

$("#"+divname).slideToggle().siblings().hide("normal");

EDIT: Fikk fikset det med at de legger seg dobbelt, men hele div-en blir fortsatt lukket når jeg klikker på linken en gang til.

Se testen: http://rotmo.net/minecraft/slidetest.php

Endret av MartyRot
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er fortsatt litt usikker på hva du skal gjøre her, men.. Testen ser ut til å fungere fint, utenom at den gjemmer innholdet når du trykker en gang til, som du sa.

 

Sjekk om innholdet er fremme, viser som det skal og hopp over hele "hide" greia.

 

Ofte kan du sette en .stop() i chainen mellom diverse animasjoner, men som sagt ut i fra testen er jeg usikker på hva du skal få til? Kanskje jeg misforstår inlegget ditt.

Endret av Oyand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...