Gå til innhold

Samsung Galaxy tab 3 10.1 eller Note 10.1


Breiker

Anbefalte innlegg

Hepp folkens.

 

Nå er det på tide for meg å hoppe på denne nettbrett bølgen og trenger derfor litt hjelp.

 

Har sett på både Samsung Galaxy Tab 3 10.1 (2014) og Samsung Galaxy Note 3 10.1. (både 4G og WIFI).

Hvilken av disse skal jeg velge? Begge ser veldig lovende ut og har det jeg trenger.

 

Enheten må dog fungere uten simkort til å begynne med siden jeg straks bytter jobb og må derfor vente på et tvillingkort.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den aller største forskjellen er vel at Note kommer med en Stylus pen som du kan skrive med. Mens Tab'en ikke gjør det. Ellers har Note(2014 4g) en Snapdragon 800 quad core prosessor(2.3Ghz) som er noe av det kjappeste på markedet bare slått av neste versjon av Snapdragon, mens Tab'en kjører en Intel Atom Dual Core(1.6 Ghz) som er endel eldre og tregere.

 

Hvis du har råd til en Note så er vel den litt raskere på tyngre applikasjoner.

 

Hvis du finner ut at du ikke trenger 4G så er det ganske stor prisforskjell mellom Tab og Note, men en ting å se på er at Note i 2014 versjon uten 4G ikke har snapdragon men en Samsung Exynos 5 Octa.

 

Grunnen til det er at Qualcomm som lager Snapdragon sitter på alle patenter til 3G/4G og har puttet 4G inni prosessoren. I de fleste tilfeller der du har Snapdragon 800 så har du også 4G. Noe som er praktisk i f.eks mobiltelefoner. Men fordyrer nettbrett der det ikke trengs.

Endret av paul22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...